شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

داریوش کاردان: این بار می‌خواهم طرز تهیه تبلیغات انتخاباتی را برای شما عزیزان تشریح کنم. داوطلبان عزیز دقت کنید:

 بخش اول: بیان کمبودها و نارسایی‌ها

در هر سخنرانی حتما از کمبودها با آب و تاب فراوان یاد کنید. صحت و سقمش مهم نیست بلکه نفس بیان کمبودها کلا مفید است؛ مثلا می‌توانید بگویید: این چه وضعیه؟ چرا ما باید 20 میلیون معتاد داشته باشیم؟! یا چرا 30 میلیون نفر در این کشور افسردگی مزمن- 64 میلیون نفر افسردگی حاد و 13 میلیون باقی‌مانده هم افسردگی موضعی - دارند؟*

 یا بگویید: تمام ملت زیر خط فقر هستند؛ علتش هم استکبار جهانی است؛ البته جناح رقیب هم بی‌تقصیر نیست؛ مثلا اگر اصولگرا هستید، اشکال از فروع‌گرایان است و اگر چپ هستید، اشکال از راست و اگر دوم خردادی هستید، اشکال از سی و پنجم مردادی‌ها و درصورتی که تولیدگرا هستید، گناه از توزیع‌گرایان است و الخ.

از کمبودها و آمارهای تکان‌دهنده غافل نشوید؛ چون هرچه تکان‌ها بیشتر باشد نتیجه بهتر خواهد بود. سعی کنید اشکالات واقعی را با ساختگی‌ها تواما به عرض مردم برسانید؛ مثلا بگویید این همه وام‌های کلان که با ارائه یک برگ قراضه طرح به بعضی‌ها داده شد، بعدش چی شد ؟!(مثلا)

ابراز نگرانی از گرانی باید از اهم مطالب در سخنرانی‌ها و مقالات باشد و به همین ترتیب سخن از مشکلات، ازدواج، مسکن، جوانان، بازنشستگان، مشکلات قضائی و غذایی، و... مفید و مجرب است.

بخش دوم: وعده‌ها

این بخش ساده‌تر از بخش قبلی است چون اولا کنتور ندارد؛ ثانیا چون آرزوهای بشر خاکی پایان‌ناپذیر است همه چیز می‌توان گفت؛ مثلا رایگان کردن تحصیل برای همه مردم را مطرح کنید. (البته به جز دانشگاه آزاد که همه می‌دانیم زور فلک هم به این موجود نمی‌رسد.)وام چند میلیاردی به همه جوانان، اجباری کردن ازدواج، کرامت بانوان، احترام زیاد به معلمان با کوبیده اضافه، مضرات دخانیات، جیز بودن کلسترول، خوب بودن ورزش، مبارزه بی‌امان با پوکی استخوان، بصل‌النخاع، ایجاد سالن‌های چندمنظوره، پاکسازی هوای تهران در سه سوت، بهتر شدن وضع کشاورزان در دو سوت و مهار تورم به صورت آنی و در لحظه، کاهش یا افزایش یارانه‌ها (بسته به موقعیت هر دو خوب است)، احداث سرویس‌های بهداشتی با استفاده از فناوری آی‌تی و هزاران جایزه نقدی دیگر، هر پنجاه هزار ریال در هر روز یک امتیاز...!

چند یادآوری مفید

الف: افزایش ارقام در برابر رقیب یادتان نرود؛ مثلا اگر جناحی گفت هوای تهران آلوده است شما ضمن تکذیب مطلب بگویید خیلی آلوده‌تر است. یا اگر گروهی خواست به همه مردم حقوق ماهانه بدهد شما پس از انتقاد مبسوط رقم را چند برابر کنید و قس علی‌هذا.

ق: از هم اکنون در حوزه خود حاضر شوید و در تمام مراسم ختم و عقد شرکت کنید و سعی کنید پس از انتخابات هم زود به زود - مثلا سالی یک بار - به حوزه مربوطه سر بزنید.
ط: به دوستانی که هنوز مشکل لیست دارند توصیه می‌کنیم به جای 5 به‌علاوه 6 خیلی سریع 5 را ضرب‌در 6 کنند تا لیست سی نفره کامل شود.

ش: لطفا پس از موفقیت من را فراموش نکنید.

* اصلا نگران اعداد و ارقام نباشید. مهم نیت خدمت است که حاصل است.

کد خبر 44426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز