حسین قدیانی: اختتامیه بیست و چندمین جشنواره انتخاباتی فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «ستون عصرانه»، شهاب‌الدین صدر برای فیلم «روز ائتلاف» فوق دیپلم بهترین فیلم مستند خیلی کشدار را از آن خود کرد.

همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستندکوتاه به «اکبر اعلمی»‌برای فیلم «تریبون اندوهگین بهارستان» تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلم مستند بلند دیپلم افتخار به فیلم «هفت رخ فرخ مجلس ششم» اختصاص یافت و بهزاد نبوی به عنوان تهیه‌کننده این فیلم جایزه را دریافت کرد.
همچنین جایزه بهترین جلوه‌های ویژه نیز به محمد علی ابطحی برای فیلم «رد صلاحیت شده‌ها  به بهارستان نمی‌روند» تعلق گرفت.

براساس این گزارش شیرین  عبادی به عنوان بهترین بازیگر زن نقش مکمل  در فیلم «استشهادی برای نوبل» هنگام دریافت جایزه گفت: در شرایطی جایزه می‌گیرم که آوارگان اسرائیلی با سلاح‌هایی چون سنگ و تیرکمان توسط فلسطینی‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وی تهدید کرد: تا وقتی نظارت استصوابی هست، هرگز به سینما نمی‌رود! فیلم‌های «همیشه پای یک زن در میان است»، «آواز رد صلاحیت‌شده‌ها» و «باد در صندوق انتخابات می‌پیچد» نیز  به‌عنوان 3 فیلم منتخب رأی دهندگان لیسانس افتخار گرفتند.

بهروز افخمی به عنوان بهترین تصویربردار از فیلم «تحصن» هنگام دریافت جایزه گفت: من خطاب به دوستان می‌گویم که فیلم تحصن در بخش مسابقه بود ولی کسی آن را ندید!
علی لاریجانی نیز برای فیلم «از قم تا تهران» برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان شد.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم گوشه‌هایی از فیلم تاریخی «آژانس هسته‌ای»*  پخش شد و از «ابراهیم البرادعی» کارگردان این فیلم حسابی تقدیر به عمل آمد.

* اونجا که محمد جواد ظریف با دست رفت تو شیشه آژانس تا اونجا که
رضا کیانیان به حاج کاظم گفت: دهه‌ات گذشته البرادعی!

کد خبر 44295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز