شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
۰ نفر

در پی اعتراضات خیابانی مردم سودان علیه شبه‌کودتای ارتش، شورای‌عالی نظامی این کشور (که هم‌اکنون اداره امور سودان را بر عهده دارد) خدمات زمینی اینترنت را به‌طور کامل قطع کرده است.

سودان

شمس‌الدین کباشی، سخنگوی این شورا در مصاحبه با شبکه العربیه عربستان گفته است این شورا تا اطلاع ثانوی اجازه بازگشت اینترنت را نخواهد داد چرا که در شرایط کنونی آن را عاملی برای تهدید امنیت ملی سودان ارزیابی می‌کند.

در مقابل، جنبش آزادی و تغییر و همچنین نمایندگان شورای اصناف سودان به‌عنوان اصلی‌ترین نهادهای مردمی حامی انقلاب در این کشور با صدور بیانیه‌ای مشترک، قطع خدمات اینترنتی توسط شرکت سوداتل و به دستور شورای‌عالی نظامی را نقض آشکار حقوق شهروندان سودانی و اقدامی در جهت تسهیل سرکوب خونین مردم این کشور به شمار آورده‌اند.

تمام اینها در حالی است که منابع مختلف از هتک حرمت گسترده شهروندان معترض سودانی توسط نیروهای نظامی این کشور خبر می‌دهند. در این زمینه روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از پزشکان سودانی گزارش داده است که طی هفته گذشته دست‌کم ۷۰ مورد تجاوز جنسی شبه‌نظامیان به زنان و مردان معترض در بیمارستان‌های خارطوم ثبت شده است.

جمعه گذشته نیز سازمان بهداشت جهانی گزارش داده بود که شبه‌نظامیان بیمارستان‌های خارطوم را محاصره کرده‌اند و برای خاتمه دادن به درمان مجروحان، پرسنل بیمارستان‌ها را اذیت و آزار و تجهیزات پزشکی را تخریب می‌کنند.

کد خبر 444104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha