مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

دانشمندان به نشانه‌هایی از وجود احتمالی نمک طعام در «اروپا»، یکی از قمرهای مشهور مشتری دست پیدا کرده‌اند؛ اگر این کشف تأیید شود.

قمر مشتري - اوپا

می‌تواند به‌معنای شباهت این قمر با سیاره ما باشد. دانشمندان با استفاده از طیف‌نگار تلکسوپ هابل «اروپا» را با طیف مادون‌قرمز بررسی کرده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، دانشمندان باور دارند که نمک‌ها از فعل‌وانفعالات سطح با بخش زیر اقیانوس ایجاد شده‌اند. پیش از این تصور می‌شد که اقیانوس اروپا شامل نمک‌های سولفات منیزیم است و در آن خبری از سدیم کلراید نیست. گفته شده درصورتی که اروپا واقعا شامل نمک طعام باشد، احتمالا مشابه با زمین شامل شکاف‌های گرمایی خواهد بود.

شکاف‌های گرمایی، چاه‌هایی روی سطح زمین هستند که دمای آب‌های اطراف خود را افزایش داده و روی کره خاکی ما معمولا ارگانیسم‌های متنوعی را به‌خود جذب می‌کنند. در این صورت مشابه با زمین کلراید مورد نیاز برای این ترکیب از همین چاه‌های زیر اقیانوس اروپا سرچشمه می‌گیرد. تمامی اینها به این معنی است که شاید قمر مشتری شرایط مساعدی برای تشکیل حیات داشته باشد.

به‌نظر می‌رسد باید منتظر ارسال کاوشگر کلیپر ناسا در سال ۲۰۲۳ به اروپا باشیم تا شرایط زیستی این قمر دقیق‌تر بررسی شود و در مورد وجود حیات احتمالی اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

کد خبر 443947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha