به گزارش همشهری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران در این‌باره گفت: با اشاره به برگزاری دومین جلسه تعیین اولویت‌های اجرای پروژه‌های نیمه تمام تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران اظهارداشت:

پروژه شهري

براساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهر تهران حدود ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای سال ۱۳۹۸ درنظر گرفته شده که با توجه به مشکلات اقتصادی و مالی در سطح کشور و نیز شهرداری تهران، این بودجه باید براساس اولویت به پروژه‌های مهم یا با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص یابد.

سکینه اشرفی بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۱۹۸ پروژه نیمه‌تمام توسط معاونت‌ها و مناطق شهرداری تهران در حال انجام است که بسیاری از این پروژه‌ها یا آغاز نشده‌اند یا درصد پیشرفت فیزیکی بسیار پایینی دارند؛ همچنین در ادوار گذشته پروژه‌هایی کلنگ‌زنی شده‌اند که اجرای آنها تأثیری بر ارتقای کیفیت زندگی مردم ندارد.

معاون شهردار تهران افزود: براساس برنامه سوم توسعه شهر تهران، منابع بودجه‌ای باید به‌صورت هدفمند به سمت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، افزایش زیست‌پذیری و تعادل منطقه‌ای در شهر تهران هدایت شوند در یک اولویت‌بندی انجام شده، حدود ۴۰ پروژه با اهمیت یا با پیشرفت فیزیکی بالا که بیشترین تأثیر را بر زندگی مردم دارند، احصاء شده‌اند تا با اختصاص بودجه مناسب، این پروژه‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.

به گفته اشرفی، پروژه‌های خط ۶ و ۷ مترو، احداث پایانه‌های مترو، تکمیل بزرگراه شهید نجفی رستگار و تکمیل زیرساخت‌های فضای سبز در شهر تهران ازجمله پروژه‌های با اولویت بالا محسوب می‌شوند.

  • تکمیل خطوط مترو

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در همین زمینه با اشاره به اینکه تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو از اولویت‌های شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) به شمار می‌آید، بیان کرد: تا چندماه آینده بخش شرقی خط ۷، حدفاصل مهدیه تا بسیج به‌طول هشت و نیم کیلومتر با ۲ ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

امام به افتتاح ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا نیمه نخست تابستان اشاره و تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با تزریق نقدینگی بخش شمالی خط ۶ مترو با ۱۶ و نیم کیلومتر نیز به مدار بهره‌برداری وارد شود.

او درباره موضوع مناقصه پایانه آزادگان گفت: امیدواریم فاز یک این پایانه که شامل بخش پارکینگ است امسال به بهره‌برداری برسد. همچنین تلاش داریم تا پایان سال فاز دوم پایانه کلاهدوز را نیز وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

چندی پیش نیز سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، از تلاش برای هدفمندسازی روند رفع معارضات ملکی در پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار خبر داد. به گفته صفا صبوری دیلمی با اعمال تمهیدات جدید، می‌توان مسیر تندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار را زودتر از سایر بخش‌های پروژه تکمیل کرده و در اختیار شهروندان قرار داد.

بزرگراه شهید نجفی رستگار، معبری ۶کیلومتری است که از بخش شرقی بزرگراه آزادگان آغاز شده و پس از عبور از زیر بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می‌شود.

کد خبر 443484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha