یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

طرح بهسازی شبکه توزیع برق و جایگزینی تیربرق‌های فرسوده و چوبی با تیرهای بتنی و ایمن با جذب اعتبار ۱۵میلیارد تومان در منطقه۱۷ آغاز شد.

تیرهای چراغ برق

«امیر محسنی» شهردار منطقه۱۷ در این‌باره گفت: «کمتر از یک سال قبل در جریان بازدید وزیر نیرو از منطقه۱۷ مشکل فرسوده بودن شبکه برق‌رسانی منطقه را با او در میان گذاشتیم و در این زمینه قول مساعد گرفتیم. اکنون فاز نخست تعویض تیر برق‌های چوبی در منطقه آغاز و در گام نخست، ۴۰‌تیربرق چوبی در محله گلچین با تیر برق‌های بتنی و ایمن عوض شد.»

محسنی افزود: «اهالی این منطقه به دلیل فرسودگی شبکه توزیع برق و معارض بودن تیربرق‌های چوبی علاوه بر اینکه از نوسانات مداوم برق گله‌مند هستند، خطر سقوط تیربرق‌ها را هم همواره احساس می‌کنند که با اجرای این طرح گام بزرگی برای ایمن‌سازی شهر برداشته خواهد شد.»شهردار منطقه۱۷ حذف تیربرق‌های چوبی را گامی در مسیر توسعه منطقه دانست و گفت: «حذف تیربرق‌های چوبی و جایگزینی آنها با تیربرق‌های ایمن بتنی علاوه بر بهسازی شبکه برق‌رسانی و کاهش نوسان برق، منطقه۱۷ را در مسیر توسعه قرار داده و نوسازی بافت فرسوده و تعریض معابر را تسریع خواهد کرد. »

محسنی با بیان اینکه فاز نخست این طرح طی روزهای گذشته در محله گلچین اجرا شده است، گفت: «این طرح در گام بعدی در محله سجاد و سایر محله‌ها اجرا خواهد شد.» لازم به ذکر است بیشتر تیربرق‌های محله‌های منطقه۱۷ چوبی هستند به‌طوری که محله زمزم به تنهایی ۸۰تیربرق چوبی دارد و اغلب آنها به دلیل قرار گرفتن در مکانی نامناسب موانع جدی برسر راه تخریب و نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد می‌کنند. همچنین با اجرای این طرح اهالی منطقه، دیگر با مشکل نوسان و قطعی برق مواجه نخواهند شد.

کد خبر 443248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha