ابوذر چهل امیرانی- دبیر تحریریه: اگرچه زمان دقیقی برای انتخابات شورایاری اعلام نشده است و صحبت از اصلاح آیین‌نامه‌های آن در شورای اسلامی شهر تهران به گوش می‌رسد، اما چندی است بحث‌های این موضوع در محله‌ها داغ است.

ابوذر امیرانی

در برخی محله‌ها نیز برخی از شورایاران دوره گذشته مشغول رایزنی با همدیگر برای تشکیل ائتلاف و شرکت در دوره پنجم شورایاری‌ها هستند. در فرصت باقیمانده تا انتخابات شورایاری‌ها، لازم است مسئولان نهاد شورایاری نسبت به ارزیابی عملکرد معتمدان محله‌ها اقدام کنند و گزارش‌های‌کاری از فعالیت‌های انجام شده را به اطلاع مردم برسانند. با این اقدام، شهروندان متوجه می‌شوند که چه اقداماتی در محل سکونت آنها با پیگیری اعضای شورایاری به نتیجه رسیده و چه فعالیت‌های دیگری مدنظر معتمدان محلی بوده که هنوز به سرانجام نرسیده است. چنین اقدامی باعث می‌شود شهروندان با رغبت بیشتری در انتخابات شورایاری شرکت و با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب افراد اصلح اقدام کنند.

موضوع دیگری که لازم است مدنظر مسئولان اجرایی قرار گیرد، برنامه‌ریزی دقیق برای سخنرانی و اعلام برنامه‌های کاندیداها در مساجد است. تجربه دوره‌های گذشته نشان داده که برخی افراد به دلیل فعالیت یا حضور در برنامه مساجد جامع محله‌ها، فرصت بیشتر و بهتری برای گفت‌وگو با شهروندان و نمازگزاران داشته و توانسته‌اند آرای بیشتری در انتخابات کسب کنند. چنین فرصتی باید به همه کاندیداها داده شود تا بتوانند در همه مساجد به‌خصوص مساجد جامع، رودررو با اهالی گفت‌وگو و برنامه‌های خود را ارائه دهند. چنین اقدامی در کنار ایجاد عدالت برای بیان نظرات، فرصت سخنرانی به کاندیداها در همه مساجد را فراهم می‌کند و می‌توانند در مساجد دیگری از محله خود که حضور نداشته‌اند یا مسئولان مسجد با آنها آشنایی ندارند، به سخنرانی بپردازند.
 

کد خبر 443247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha