همشهری آنلاین: معاون اول رییس‌جمهور، توسعه روابط با آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد

برگزاری اجلاس مشترک سران جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه آفریقا در تهران نقطه عطفی در روابط ایران و این قاره خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر پرویز داوودی در دیدار وزیر انرژی مالی و پس از دریافت پیام کتبی رئیس‌جمهور این کشور به رئیس‌جمهور اسلامی ایران، با اشاره به سابقه و فرهنگ غنی مالی و هم‌چنین نقش این کشور در قاره آفریقا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و انتقال تجربیات به کشور اسلامی مالی محدودیتی ندارد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این که ظرفیت‌های فراوان و عزم مشترک برای افزایش مناسبات دو جانبه وجود دارد، خاطرنشان کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و مالی در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی باید به سرعت گسترش یابد.

داوودی گفت:برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور نقش موثری در افزایش مناسبات و تسریع در اجرای توافقات دو جانبه خواهد داشت.

وحید سو ـ وزیر انرژی مالی ـ نیز در این دیدار به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آفریقا اشاره و تاکید کرد: پیشرفت‌های چشمگیر ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون به ویژه دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌یی موجب غرور و عزت ملت‌ها و کشورهای مظلوم و مستضعف است.

وزیر انرژی مالی با بیان این که گسترش مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران برای مالی اهمیت فراوانی دارد، اظهار کرد: مالی خواستار تسریع در اجرای توافقات، توسعه روابط و بهره‌مندی از دستاوردهای ارزشمند ایران در زمینه‌های مختلف از جمله برق، آب و انرژی است.

کد خبر 44304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز