همشهری آنلاین: معاون امور دفاعی نخست وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو از تهران درخواستی برای خرید سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ دریافت نکرده است.

اس 400

به گزارش ایرنا، «یوری بوریسوف» در گفت وگو با ریانووستی خاطرنشان کرد که خبر درخواست ایران از روسیه برای خرید اس - ۴۰۰ شایعه است.

معاون نخست وزیر روسیه در پاسخ به این سوال که در مورد ادعاهای برخی رسانه‌ها در این مورد و همکاری‌های نظامی ایران و روسیه چه دیدگاهی دارد، اظهار داشت: آنها می‌توانند شایعه پراکنی کنند، همکاری‌ها در مسیر خود جریان دارد.

 نهم خرداد ماه قبل از همه رسانه‌ها، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا که مالک آن «مایکل بلومبرگ» است و سودای ریاست جمهوری آمریکا را دارد، مدعی شده بود که ایران از روسیه اس ۴۰۰ خواسته است و روسیه نیز از این درخواست ایران امتناع کرده است.
«دمیتری پسکوف» سخنگوی رییس جمهوری روسیه در واکنش به این خبر خبرگزاری بلومبرگ درباره امتناع روسیه از فروش سامانه پدافند موشکی اس _ ۴۰۰ به ایران ضمن اعلام بی اطلاعی از هرگونه مذاکره در این باره، اعلام کرد که باید منابع خبری مورد توجه قرار گیرد و بررسی شود که منبع چنین خبرهایی کیست.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من خواستار دقت بسیار در انتشار چنین خبرهایی هستم، ضمن اینکه به اصحاب رسانه توصیه می‌کنم که از منتشر کننده آن پیگیر صحت چنین مطالبی باشند.
«کنستانتین کاساچوف» رییس کمیسیون امور بین‌المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) خبر خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ مبنی بر اینکه «روسیه از فروش تسلیحات اس _۴۰۰ به ایران خودداری کرده» را بی‌اساس و تداوم جنگ رسانه‌ای علیه تهران خواند.

«مهدی سنایی» سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز چندی پیش به ایرنا گفته بود که خرید اس _ ۴۰۰ در دستور کار تهران نیست.

مجموعه‌های پدافند موشکی اس _ ۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس. ای -۲۱) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیماها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.

مسکو به تازگی این تسلیحات پیشرفته را به چین داده و با هند و ترکیه نیز برای فروش آن قرارداد امضا کرده است.

کد خبر 442960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha