مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری تهران برای پوشش هر چه بهتر نماز عید سعید فطر علاوه بر تامین پارکینگ‌های مورد نیاز در اطراف مصلی، تمهیداتی در حوزه ارائه سرویس از طریق مترو، اتوبوس و تاکسی اتخاذ کرده است.

خدمات رسانی به نمازگزاران «عید فطر» از ساعت۵:۳۰

به گزارش ایسنا، شهرداری تهران در راستای برگزاری هر چه بهتر نماز عید فطر تمهیداتی را در حوزه‌هایی همچون اتوبوسرانی، مترو، فرهنگی و... اتخاذ کرده است  که برهمین اساس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد که  جهت برگزاری مراسم با شکوه نماز عید سعید فطر و به منظور احترام به حضور گسترده نمازگزاران، با به کارگیری اتوبوس‌های مناسب مورد نیاز از ساعت ۵:۳۰ بامداد روز عید، اقدام به برقراری سرویس‌های ویژه‌ای از میادین اصلی و مبادی خطوط اتوبوسرانی به شرح زیر به سمت مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره ) خواهد کرد:

سامانه یک : چهارراه تهرانپارس –پایانه شمشیری –یافت آباد – شهرک ولیعصر(عج) – شاد آباد
سامانه دو : میدان خراسان – پایانه خاوران – شهرک شهید بروجردی
سامانه سه: حکیمیه – شهرک شهید محلاتی–تجریش-پایانه علم وصنعت -میدان رسالت - میدان نبوت
سامانه چهار: میدان راه آهن – بازاردوم نازی آباد – ابوذر-میدان انقلاب اسلامی
سامانه پنج : میدان آزادی – فلکه دوم صادقیه – شهرک شهید باقری – تهرانسر
سامانه شش: میدان شهرری - فلکه سوم دولت آباد – ۱۳آبان (رجایی)

ضمنا خط پنج سامانه اتوبوس‌های تندرو "حد فاصل پایانه علم و صنعت – پایانه بیهقی" نیز در زمان برگزاری مراسم تقویت و با ظرفیت بیشتر فعالیت می‌کند و  در پایان مراسم نماز عید سعید فطر نیز اتوبوس های شرکت واحد در اطراف مصلی حضرت امام خمینی (ره) مستقر و آماده ارائه خدمات برگشت به مبادی اولیه به کلیه نماز گزاران گرامی خواهند بود.

  • متروی رایگان برای نمازگزاران

فرنوش نوبخت  مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران نیز  ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان و روزه‌داران و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در روز عید سعید فطر به‌ منظور رفاه حال شهروندان با آمادگی کامل پرسنل و استفاده حداکثری از امکانات خود، فاصله حرکت قطارهای خط یک متروی تهران از ۷ دقیقه به ۴ دقیقه و فاصله حرکت قطارها در خط دو از ۷ به ۶ دقیقه، خط سه از ۱۲ به۷.۵  دقیقه و در خط چهار از ۸ به ۶ دقیقه و خط هفت از ۱۵ دقیقه به ۱۲ دقیقه کاهش می‌یابد و مترو از ساعت ۵:۳۰رایگان است.

وی افزود: با توجه به برگزاری نمازعیدفطر در مصلی امام خمینی (ره) شهروندان و نمازگزاران می‌توانند از ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) جهت حضور در مراسم نماز عید استفاده کنند. در این روز تعداد حرکت قطارها نسبت به برنامه روزهای تعطیل افزایش پیدا خواهد کرد تا نمازگزاران و مسافران  راحت‌تر از این وسیله حمل و نقل ریلی درون شهری ایمن، سریع و پاک استفاده کنند.

فرنوش نوبخت با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه آمادگی دارد تا در صورت نیاز جهت خدمات‌دهی مناسب‌تر به شهروندان و مسافران  قطارهای فوق‌العاده را در تمام خطوط اعزام کند، خاطر نشان کرد: به شهروندان گرامی توصیه می‌شود به منظور دسترسی بهتر و آسان‌تر به محل برگزاری نماز عید فطر در ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) در خط یک متروی تهران پیاده شوند.

  • تبدیل پایانه بیهقی به پارکینگ

همچنین قاسم نجاری، مدیر پایانه بیهقی با بیان اینکه پایانه بیهقی در روز عید سعید فطر با بهره گیری از همه ظرفیت‌های خود به نمازگزاران مصلای تهران خدمت رسانی می کند. گفت:  با همکاری شرکت‌های مسافربری مقرر شد سفرهای پایانه از بامداد روز عید تا پایان مراسم نماز به حالت تعلیق درآمده و فروش بلیت و تردد اتوبوس‌ها در سکوها پس از پایان مراسم آغاز می شود.

وی افزود: برای تسهیل تردد خودروهای نمازگزاران در این روز پارکینگ پایانه با صدور قبض‌های ویژه از صبح روز عید سعید فطر تا پایان مراسم، به صورت رایگان مهیای خدمت رسانی به نمازگزاران خواهد بود.

  • استقرار ۴۰۰ تاکسی‌ از ۵ صبح

به گزارش ایسنا، سازمان تاکسیرانی شهر تهران  نیز برای برپایی  مراسم باشکوه نماز عید سعید فطر در قالب ایجاد تسهیلات ویژه سرویس رسانی به نمازگزاران  در شش محور توسط ۴۰۰ دستگاه خودرو تاکسی و  ون و ستاد گمشدگان از ساعت ۵ صبح روز عید سعید فطر به شرح ذیل است:


محور شماره ۱:مسیر رفت و برگشت از پارکینگ لجستیک ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان شهید قندی تا درب اصلی مصلی به تعداد ۲۵ دستگاه خودروی تاکسی ون.
محور شماره ۲:مسیر رفت و برگشت از تقاطع خیابان های سهروردی و شهید بهشتی تا درب اصلی مصلی به تعداد ۵۰ دستگاه خودرو تاکسی ون.
محور شماره ۳:مسیر رفت و برگشت از پارکینگ بنیاد مستضعفان واقع در ابتدای خیابان آفریقا تا درب شمالی مصلی به تعداد ۱۰۰ دستگاه خودرو تاکسی ون.
محور شماره ۴:مسیر رفت و برگشت از بزرگراه رسالت ابتدای پل سیدخندان از شرق به غرب تا روبروی خیابان قنبرزاده به تعداد ۵۰ دستگاه خودروی تاکسی ون.
محور شماره ۵:مسیر رفت و برگشت از پارک سوار بیهقی واقع در میدان آرژانتین تا درب شمالی مصلی به تعداد ۱۰۰ دستگاه خودرو تاکسی ون.
محود شماره ۶:مسیر رفت و برگشت از بزرگراه حکیم حدفاصل بزرگراه کردستان تا پل مدرس به تعداد ۲۵ دستگاه خودرو تاکسی ون در نظر گرفته شده است.

کد خبر 442739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha