همشهری آنلاین: همزمان با پنج میلیارد دلاری شدن درآمد استودیو دیزنی در پنج ماه اول سال، «گودزیلا: شاه هیولاها» در نخستین هفته اکران در بازارهای داخلی و بین‌المللی ۱۷۹ میلیون دلار فروخت.

فيلم گودزيلا شاه هيولاها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، تازه‌ترین فیلم از مجموعه سینمایی «شاه هیولاها» ۴۹ میلیون دلار از اکران در ۴۱۰۸ سالن نمایش در آمریکای شمالی و ۱۳۰ میلیون دلار در دیگر نقاط دنیا (۷۰ میلیون دلار در چین) فروخت و در دو بازار داخلی و بین‌المللی صدرنشین گیشه شد. «گودزیلا» سال ۲۰۱۴ با ۹۳ میلیون دلار فروش افتتاحیه، در نهایت با ۵۲۹ میلیون دلار در بازار جهانی به کار خود پایان داده بود. این فیلم‌ها محصول استودیو برادران وارنر هستند.

از سوی دیگر، عملکرد خوب «علاءالدین» در گیشه به استودیو دیزنی کمک کرد در پایان پنجمین ماه سال ۲۰۱۹ از مرز درآمد پنج میلیارد دلاری بگذرد. این فیلم هفته گذشته ۱۲۱ میلیون دلار در دنیا فروخت تا گیشه جهانی آن به رقم خیره‌کننده ۴۴۶ میلیون دلار برسد. از این رقم ۲۶۱ میلیون دلار سهم بازار بین‌المللی است. ویل اسمیت و منا مسعود نقش‌های اصلی فانتزی ماجراجویانه «علاءالدین» را ایفا کرده‌اند.

در شرایطی که تازه دو هفته از اکران فیلم تازه گای ریچی می‌گذرد، «علاءالدین» بالاتر از «دامبو» و «بازگشت مری پاپینز» هر دو با ۳۵۰ میلیون دلار ایستاده است. این در حالی است که ماه ششم سال ۲۰۱۹ به تازگی آغاز شده و دیزنی فیلم‌های پرامید «بازی اسباب‌بازی ۴»، «شیرشاه»، «یخ‌زده ۲»، «ملفیسنت: دلبر شیطان» و آخرین قسمت «جنگ‌های ستاره‌ای» را در نوبت اکران دارد. درآمد «دارک فینیکس» هم به حساب دیزنی واریز می‌شود.

اگر شرایط به همین ترتیب برای استودیو دیزنی پیش برود و «خیزش اسکای‌واکر» از مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» در ۱۰ روز پایانی سال مانند اسلاف خود بفروشد، مدیران استودیو می‌توانند در هفت ماه مانده از ۲۰۱۹ به گذر از مرز ۱۰ میلیارد دلار امیدوار باشند. از فروش ۵.۱۴۷ میلیارد دلاری دیزنی تا دومین روز ماه ژوئن، ۳.۵۰۹ میلیارد دلار سهم بازار بین‌المللی و ۱.۶۳۸ میلیارد دلار مربوط به بازار آمریکای شمالی است.

کد خبر 442681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha