همشهری آنلاین: وارنر برادرز یا برادران وارنرWarner Bros.‎ شرکت فیلم‌سازی آمریکایی است، که یکی از بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان فیلم و برنامه‌های تلویزیونی جهان به‌شمار می‌آید.

این شرکت در سال ۱۹۱۸ توسط چهار برادر آمریکایی لهستانی‌تبار به نام‌های آلبرت، هری، سام و جک وارنر تأسیس شد، که هم‌اکنون سومین استودیوی فیلم‌سازی قدیمی در سينماي آمریکا بعد از پارامونت پیکچرز و یونیورسال استودیوز محسوب می‌شود.

از ابتدای سال ۱۹۷۱ تا پایان ۱۹۸۷، شرکت وارنر برادرز برای عرضه محصولات خود در مشارکت انتفاعی با شرکت کلمبیا پیکچرز در آمریکا و گروه کانون در انگلستان قرار داشت. این شرکت در سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را با این شرکت‌ها متوقف و مشارکت انتفاعی جدیدی را با شرکت والت دیزنی پیکچرز آغاز نمود. این مشارکت نیز تنها تا سال ۱۹۹۳ پایدار ماند و در پی تأسیس شرکت والت‌دیزنی استودیوز موشن پیکچرز، فعالیت مشترک دو شرکت قطع گردید.

شرکت وارنر برادرز در حال حاضر یکی از شرکت‌های تابعهٔ کمپانی تایم وارنر می‌باشد و دفتر مرکزی آن، در شهر بربنک، کالیفرنیا قرار دارد. وارنر برادرز چند شرکت زیرمجموعه شامل استودیوهای وارنر برادرز، وارنر برادرز تلویژن، وارنر هُوم ویدیو و دی‌سی کمیکس دارد. وارنر برادرز یکی از اعضای انجمن سینمایی آمریکا نیز می‌باشد.

اسم وارنر برادرز به افتخار همکاری برادران وارنر در این عرصه با هم انتخاب شده است. آلبرت، هری، سم و جک ۴ فرزند خانواده‌ای لهستانی بودند که به آمریکا مهاجرت کردند. سه برادر بزرگ‌تر (آلبرت، هری و سم) وارد صنعت سینما شدند و بعدها جک که کوچک‌ترین انها بود نیز به سایر برادران ملحق شد. آنها با خرید یک پروژکتور شروع به نمایش فیلم در پنسیلوانیا و اوهایو کردند. اولین سینمای آنها در سال ۱۹۰۳ در نیوکاسل، پنسیلوانیا تأسیس شد.

 

کد خبر 319997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha