جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

مراسم روز قدس امسال در مقایسه با سالیان پیش با تفاوت فاخری برگزار شد. اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال معامله قرن هستند و بنا دارند با توطئه و توسل به زور، مساله قدس و آرمان فلسطین را نادیده بگیرند.

مراسم روز قدس  استان‌های کرمانشاه و کردستان

به گزارش همشهری، مردم روزه‌دار استان‌های کردستان و کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در سالروز گرامیداشت روز جهانی قدس با حضور پرشور و پرنشاط در راهپیمایی این روز جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی را محکوم و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.  مراسم راهپیمایی یوم الله روز قدس دیروز جمعه ۱۰ خرداد در کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموزان و... رأس ساعت ۱۱ از شهرداری سابق آغاز و با حرکت به سمت مسجد جامع کرمانشاه ختم شد.

حضور اقشار و احزاب مختلف در این راهپیمایی در کنار هم مشهود بود. همه آمده بودند تا باز هم حماسه دیگر را رقم بزنند. پیر و جوان و مرد و زن با شعارها و فریادهای ضد استکباری و ضد صهیونیستی مسیر راهپیمایی میدان انقلاب تا مسجد جامع شهر را طی کردند. تعدادی از راهپیمایان نیزپلاکاردهایی با شعارهای ضد استکباری در دست داشتند. راهپیمایان روزه‌دار کرمانشاهی در مسیر راهپیمایی شعارهای چون «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر منافق»، «فلسطین حمایتت می‌کنیم» و... سر دادند و از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام بیزاری کردند. در طول مسیر غرفه‌های فرهنگی نیز با موضوع فلسطین و قدس برپا شده بود که با استقبال خوب راهپیمایان به‌ویژه کودکان و نوجوانان همراه شده بود.

راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در شهر کرمانشاه با سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر «سید مسعود معصومی لاری» از اساتید حوزه و دانشگاه و «عبدالرضا مصری» نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد و در خاتمه این راهپیمایی، قطع‌نامه سراسری روز جهانی قدس قرائت شد و مردم با تکبیر الله‌اکبر آن را تأیید کردند. همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه با شور خاصی با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم متفاوت و پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شد.

  • شکست توطئه آمریکا 

مردم استان کردستان هم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همراه با سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس با اقتدار تمام حضور یافتند و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس برای دفاع از آرمان فلسطین با هوشیاری کامل در مراسم روز قدس شرکت کردند و تلاش می‌کنند توطئه آمریکا موسوم به معامله قرن را شکست دهند. یکی از شهروندان سنندجی در راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری بیان کرد: امروز برای حمایت از فلسطین مظلوم حضور پیدا کرده‌ایم و برای همبستگی مسلمانان باید مشت محکمی به دهن آمریکای جنایتکار بزنیم. «اسعد مرادی» در ادامه گفت: شهروندان کردستانی و مرکز استان با این اقدام پشتیبانی خود را از ملت فلسطین نشان می‌دهند و ما همراه با جمهوری اسلامی از اینجا حمایت خود را اعلام می‌داریم.

یکی دیگر از شهروندان سنندجی بیان کرد: امت اسلامی و مردم استان کردستان امروز با شکوه و عظمت بسیار در روز قدس شرکت کردند و نفرت خود را از امریکا که سرکرده استکبار صهیونیست‌هاست، نشان دادند.   «امیر زندی» گفت: مسلمانان و مردم کردستان مطمئن باشند که اسرائیل غاصب روزهای آخر خود را سپری می‌کند. از این رو با قدرت به میدان آمده‌ایم و عظمت و قدرت اسلام را به تمام جهان نشان دادیم.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان نیز در حاشیه این مراسم بیان کرد: امروز دشمن همه ابزارهای خود را برای پیاده کردن توطئه موسوم به معامله قرن به کار بسته است، معامله‌ای که بعضی از اعراب خود فروخته و ترسو را به پای میز مذاکره کشانده است، اما مطمئناً مردم ایران و برخی از کشورهای اسلامی دیگر تا آزادی کامل قدس پای جبهه مقاومت ایستاده‌اند.

آیت‌الله «سید محمد حسینی شاهرودی» عنوان کرد: اگر راهپیمایی روز قدس نبود شاید تا امروز رژیم غاصب اسرائیل بسیاری از سرزمین‌های دیگر را نیز اشغال کرده بود ولی همین راهپیمایی‌ها باعث شده که امروز اسرائیل در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی نیز امنیت نداشته باشند. به گفته وی، حضور و اعلام همدردی با مردم فلسطین حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم پس در روز قدس همه آمده‌ایم و قطعاً حضور ما می‌تواند مشکل‌گشا باشد همان‌طور که تا امروز بوده است.

استاندار کردستان نیز درباره راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با همشهری بیان کرد: از آنجا که رهبر معظم انقلاب آینده جهان اسلام را به‌درستی پیش‌بینی می‌کنند، گفته‌های ایشان در خصوص معامله قرن می‌تواند چراغ راه تمام مسلمانان جهان برای اعلام مخالفت با این اقدام دشمنان اسلام باشد.  
بهمن مرادنیا ‌افزود: حضور امروز مردم کردستان در راهپیمایی روز قدس باشکوه‌تر از همیشه است و این حضور نشان از تسلیم نشدن مردم در مقابل نقشه‌های شوم امریکا و صهیونیست‌ها به عنوان دشمنان اصلی است.

کد خبر 442357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha