جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بریجیت بیرلین، حقوقدان سرشناس اتریش به عنوان اولین صدراعظم زن این کشور انتخاب شده است.

بریجیت بیرلین

به گزارش ایسنا، او تا زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد، هدایت دولت این کشور را به عهده خواهد داشت.

خانم بیرلین جانشین سباستین کورتس می‌شود که پارلمان اتریش به او و کابینه‌اش بر سر رسوایی یک فیلم ویدیویی رای عدم اطمینان داد.

این ویدیو توسط نشریه اشپیگل و روزنامه زوددویچه سایتونگ منتشر شد. این ویدیو، هاینتس کریستیان اشتراخه، معاون سابق صدراعظم و رهبر حزب راست افراطی آزادی را با یوهان گودنوس یک نماینده دیگر حزب راست افراطی آزادی نشان می‌داد که با زنی در حال صحبت بودند که ادعا می‌کرد سرمایه‌گذار روسی است.

اشتراخه پیشنهاد اعطای قراردادهای دولتی به این زن را می‌داد. او بر سر این رسوایی از مقامش کناره‌گیری کرد و کوتاه مدتی بعد دولت اتریش سقوط کرد.

قرار است انتخابات پیش از موعد سپتامبر امسال برگزار شود.

الکساندر فن در بلن، رئیس‌جمهوری اتریش خانم بیرلین ۶۹ ساله را پس از توافق احزاب اتریش به عنوان صدراعظم جدید این کشور منصوب کرد.

بیرلین از سال ۲۰۰۳ معاون و رئیس دادگاه قانون اساسی اتریش بوده است.

تا زمان انتخابات جدید، دولت اتریش مرکب از تکنوکرات‌ها خواهد بود.

  • بریجیت بیرلین کیست؟

خانم بیرلین در سال ۱۹۴۹ در وین متولد شد و در ابتدا قصد داشت هنرمند شود اما در نهایت حقوق خواند.

او به توصیه مادرش در دانشگاه وین حقوق خواند و در سال ۱۹۷۱ فارغ التحصیل شد.

در ۲۷ سالگی دادستان شد و در سال ۱۹۹۰ به عنوان دادستان کل اتریش منصوب شد. او اولین زنی بوده که عهده‌دار چنین سمتی شده است.

از سال ۲۰۰۳ بیرلین معاون دادگاه قانون اساسی اتریش بوده و ریاست آن را از سال ۲۰۱۸ به عهده داشته است. دولت راستگرای کورتس از ریاست او بر این دادگاه حمایت کرد.

به گزارش بی. بی. سی از نظر سیاسی بیرلین گرایش راست دارد و دیدگاه‌های اجتماعی او محافظه‌کارانه است. او ارتباطات نزدیکی با حزب مردم کورتس و حزب آزادی اشتراخه دارد که رسانه‌های اتریش به آن اشاره کرده‌اند.

البته دیدگاه‌های او همواره با دیدگاه‌های رسمی این دو حزب همخوانی نداشته است. سال پیش وقتی قانون ممنوعیت پوشیدن حجاب در مدارس اتریش تصویب شد، بیرلین این قانون را "مشکل‌ساز" خواند.

بیرلین گفته است با تمامی مذاهب باید "به طور برابر" رفتار کرد.

کد خبر 442320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha