چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: صدراعظم مستعفی اتریش توضیح داد که چرا تصمیم ندارد به عنوان صدراعظم موقت برای چند روز بیشتر پس از انحلال دولت به کارش ادامه دهد.

سباستين كورتز

الکساندر فون در بلن، رئیس‌جمهور اتریش بعد از آن‌که سباستین کورتز، صدراعظم مستعفی اتریش رأی اعتماد از پارلمان نگرفت، دولت را منحل کرد. تمامی اعضای مستعفی دولت تا زمان انتصاب یک کابینه موقت که دولت را تا برگزاری انتخابات زودهنگام در سپتامبر اداره کند، به وظایف خود ادامه می‌دهند اما کورتز از این کار امتناع کرده و امور دولت را به هارتویگ لگر، معاونش سپرده است.

به گزارش ایسنا، انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور اتریش نیز یک صدراعظم موقت ظرف یک هفته منصوب کند.

کورتز گفته که در روزهای اخیر با رئیس‌جمهور در ارتباط بوده و درباره اقدامات احتمالی بعدی گفت‌وگو کرده‌است.

او گفت: ما همچنین تصمیم گرفتیم که به صورت موقت مسئولیت‌های دولت فعلی را برای چند روز تعیین کنیم و اگر من یک روز پس از رأی عدم اعتماد به عنوان نماینده اتریش در بروکسل حاضر شوم، پارلمان احتمالاً آن را اقدامی تحریک‌آمیز قلمداد می‌کند. همچنین بر این باورم که انتصاب هارتویگ لگر تصمیم درست از سوی رئیس‌جمهور است.

کورتز بعداً نیز اعلام کرد که امیدوار است پس از انتخابات سپتامبر بار دیگر صدراعظم شود و ادامه داد: مردم اتریش تصمیم می‌گیرند. ما پارلمان جدید خواهیم داشت و من مطمئنم که این شانس به من داده می‌شود تا برای کشور به عنوان صدراعظم فعالیت کنم. من خواهان ادامه راهمان هستم.

کد خبر 442060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha