همشهری آنلاین: پس از برخورد یک کشتی در رود دانوب در مجارستان با یک قایق تفریحی، پلیس مجارستان تحقیقات خود را علیه کاپیتان کشتی آغاز کرده‌است. در این حادثه تاکنون ۷ تن کشته و ۲۱ تن ناپدیدشده‌اند. سرنشینان گردشگران کره جنوبی بودند.

حادثه قايق در مجارستان

به گزارش دویچه وله، پس از برخورد یک کشتی در رود دانوب در مجارستان با یک قایق تفریحی که منجر به کشته شدن چندین تن شده است، همچنان ۲۱ تن ناپدیدند و جستجو به دنبال آنها به دلیل جریان‌های شدید رودخانه دانوب و سطح بالای آب بسیار دشوار است. خبرنگار شبکه یک آلمان که در منطقه حضور دارد می‌گوید، شانس اینکه کسی زنده از آب بیرون کشیده شود، تقریبا صفر است.

چهارشنبه شب، ۲۹ مه‌ماه، یک کشتی کروز با یک قایق تفریحی برخورد کرد. گفته می‌شود که با برخورد، قایق تفریحی در عرض چند ثانیه غرق شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون ۷ تن کشته و ۲۱ تن ناپدید شده‌اند. قربانیان، گردشگرانی از کشور کره جنوبی هستند. هنگام این حادثه سی و پنج نفر در قایق تفریحی بودند که ۳۰ تن آنها گردشگران اهل کره جنوبی هستند.

در همین راستا پلیس مجارستان تحقیقات خود را علیه کاپیتان کشتی کروز آغاز کرده است. به گفته‌ی پلیس، کاپیتان ۶۴ ساله اوکراینی مظنون است که قایق تفریحی را به خطر انداخته است.

عملیات نجات برای پیدا کردن ناپدیدشدگان هرچند ادامه دارد اما به دلیل تلاطم شدید آب و بارش‌های شدید پیشین به کندی پیش رفته است. نیروهای امدادی، به دلیل جریان و تلاطم شدید رودخانه، سراسر دانوب را از محل حادثه به سمت مرز صربستان جستجو کرده‌اند.

شانس زنده ماندن ناپدیدشدگان به دلیل سردی آب و پس از گذشت ساعت‌ها از وقوع حادثه تقریبا صفر است. تاکنون تنها ۷ تن زنده از آب بیرون کشیده شده‌اند. به گفته نیروهای امدادی وضعیت عمومی آنها خوب است و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گزارش یک شبکه تلویزیون کره جنوبی، روز جمعه (۳۱ مه) ۱۰ تن از اعضای خانواده گردشگران ناپدیدشده یا کشته شده، از کره جنوبی به مجارستان سفر کرده‌اند. گفته می‌شود که شمار بیشتری از وابستگان این گردشگران در جریان روز به مجارستان می‌رسند. همچنین بر پایه گزارش‌ها، نیروهای امدادی و غواص‌هایی از کره جنوبی برای پشتیبانی عملیات نجات به امدادگران در بوداپست خواهند پیوست. وزیر امورخارجه کره جنوبی هم در این رابطه به بوداپست سفر می‌کند.

  • اوربان این حادثه را "شوک‌آور" خواند

ویکتور اروبان، نخست وزیر مجارستان هم روز جمعه خواستار انجام تحقیقات کامل و دقیق در مورد حادثه برخورد کشتی و قایق تفریحی در رود دانوب شد. اوربان اینکه سرنشینان قایق "فرصتی برای نجات یافتن و زنده ماندن نداشته‌اند را شوک‌آور" دانسته است.

هنوز چگونگی برخورد دو کشتی با یکدیگر مشخص نیست. اما پلیس مجارستان از ویدیویی گزارش می‌دهد که لحظه برخورد را به تصویر می‌کشد. به گفته پلیس در ویدیو می‌توان دید که هر دو کشتی به سوی شمال در حرکت هستند و هنگامی که به منطقه بین پایه‌های پل مارگیت می‌رسند، قایق تفریحی ناگهان به سمت کشتی می‌چرخد. پس از برخورد دو شناور، قایق تفریحی در عرض ۷ ثانیه به زیر آب فرو رفته است.

کد خبر 442292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha