چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با ارایه جزییاتی از شرایط ورود به مرکز فناوری‌های هوشمند شهری، گفت: شهرداری مشتری اصلی محصولات استارت‌آپی است 

تهران هوشمند

محمد فرجود در گفت‌وگو با شهرنوشت، مرکز فناوری‌های هوشمند شهری را محصول همکاری مشترک شهرداری تهران مشخصاً منطقه ۹، سازمان فناوری شهرداری و پارک علم و فناوری دانشگاه شریف دانست و اظهار کرد: براساس مذاکرات، تصمیم بر این شد فضایی که در منطقه ۹ وجود داشت به مرکز توسعه فناوری حول محور چالش های شهر تهران و به طور ویژه توسعه شهر هوشمند اختصاص یابد.

او افزود: برای آن‌که شهرداری تصدی گری نکند پارک علم و فناوری دانشگاه شریف را به عنوان این مرکز انتخاب کردیم و در آن جا قرار است مجموعه‌هایی با محور حوزه فناوری‌های شهری مستقر شوند و فناوری را توسعه دهند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان این‌که به طور قطع شهرداری تهران یکی از مشتریان محصولات توسعه فناوری این مجموعه خواهد بود، گفت: غیر از آن هم اگر این مجموعه‌ها رشد کنند و بزرگ‌تر شوند، می‌توانند به مکان‌های دیگر هم سرویس دهند. شهرداری هم یک‌سری خدمات مانند خدمات داده (API) را در اختیارشان می گذارد تا سرویس‌ها و اتصالشان با شهرداری را توسعه دهند.

برگزاری برنامه های توسعه کسب و کار، بازدیدهای دوره ای از ذینفعان مختلف در داخل و خارج از شهرداری برای طرح نیازهای استارت آپ‌ها و وجود فضای اختصاصی و اشتراکی از دیگر سرویس‌هایی است که به گفته فرجود در این مرکز فناوری ارایه می‌شود.

فرجود با بیان این‌که ورود به این مرکز فناوری برای همه آزاد است و فقط محدود به دانشگاه صنعتی شریف نیست، گفت: براساس تفاهمانجام‌شده، دانشگاه شریف نقش کمک‌کننده را دارد، اما ورود به این مرکز یک فرایند ارزیابی، انتخاب و شرایط دارد و شرکت ها برای ماندن در آنجا هم باید دائماً پیشرفت را نشان دهند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: به استارت آپ‌ها کمک مالی نمی شود و بیشتر بسترسازی برای توسعه فناوری های شهری در این مرکز انجام شده است. هزینه‌ای حداقلی هم از متقاضیان دریافت می‌شود که قطعاً برای آنها به صرفه است.

مرکز توسعه فناوری های هوشمند شهری با حضور پیروز حناچی شهردار تهران ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف واقع در منطقه ۹ تهران افتتاح شد. این مرکز در بزرگراه سعیدی پایین‌تر از میدان آزادی نبش دستغیب واقع شده است و خدمات فضای کار اشتراکی به همراه خدمات رفاهی را در اختیار گروه‌های استارت‌آپی و کسب‌وکارهای نوآور قرار می‌دهد.

کد خبر 442085

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha