همشهری آنلاین: این اولین بار در تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی است که همسر یک مقام مشهور سابق این گونه به قتل می‌رسد.

نجفی

عصر ایران نوشت:  همسر دوم محمد علی نجفی شهردار سابق تهران به قتل رسید. این خبر را خبرگزاری فارس به نقل از شهریاری سرپرست دادسرای امور تهران منتشر کرد. براساس اطلاعات موجود همسر نجفی در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت آباد به قتل رسیده است. شهریاری درباره آلت قتاله گفته است: این زن جوان به علت اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است. ماجرای همسر دوم محمد علی نجفی در سال گذشته پس از استعفای او از شهرداری تهران خبرساز شد.

آقای نجفی از شهریور تا اسفند ۱۳۹۶ بر جایگاه شهرداری تهران نشست اما در واپسین روزهای این سال استعفا کرد و بررسی کناره گیری او به جلسات شورای شهر تهران در سال بعد موکول شد و در آغاز سال ۹۷ اعضا با استعفای او موافقت کردند.

پس از آن اما در حالی که تصور می شد محمد علی نجفی مدتی از رسانه ها غایب خواهد بود و به معالجه بیماری‌یی می پردازد که به خاطر آن کناره گرفته بود ناگهان بحث همسر دوم پیش آمد و پس از شایعاتی که دربارۀ درست بودن یا نبودن این خبر و صیغه‌ای یا عقدی بودن ازدواج آن دو مطرح شد «میترا استاد» به عنوان «همسر عقدی» گفت و گو کرد.

انتظار برای واکنش محمد علی نجفی اما به درازا نکشید چون با انتشار تصویری صمیمانه و متفاوت با عرف رسمی مدیران ارشد جمهوری اسلامی در اینستاگرام و با شعری از حافظ به شایعات پاسخ داد و عملا تأیید خبر ازدواج خود با میترا استاد بود که دیگر با عنوان میترا نجفی مصاحبه می کرد.

«اگر غم، لشگر انگیزد که خون عاشقان ریزد    من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم»

با این حال، هر چند خبر ازدواج رسمی این دو تایید شد ولی انتساب این صفحه و مطالب مندرج در آن به نجفی تکذیب شد.

هر چند آقای نجفی اکنون به عنوان شهردار پیشین تهران شهرت دارد اما سال ها وزیر آموزش و پرورش بوده است. او در سال آخر دولت مهندس موسوی وزیر آموزش و پرورش شد و در تمام سال های ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی نیز عهده دار این سمت بود و به گواه کارشناسان در دورۀ وزارت او آموزش و پرورش نظر مثبت فرهنگیان را جلب کرد.

نجفی در ۳۰ سالگی و در آغاز دهه ۶۰ وزیر علوم هم بوده که در آن زمان «فرهنگ و آموزش عالی» خوانده می شد و در دولت اصلاحات نیز یک چند معاونت ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

در تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی این اولین بار است که همسر یک مقام مشهور سابق این گونه به قتل می رسد و بیرون از دنیای سیاست و از منظر رسانه‌ای ابعاد این قتل شاید تنها با قتل همسر ناصر محمد خانی بازیکن و سرمربی فوتبال قابل قیاس باشد. هر چند تنها یک ساعت پس از انتشار خبر نمی توان قضاوت کرد که آیا قاتل یا قاتلان نیز شباهت هایی در انگیزه ها با آن فقره دارند و آیا این ماجرا هم یک «شهلا جاهد» دارد یا نه؟

آخرین خبر نیز حاکی از آن است که خبرنگار تارنمای انصاف نیوز در توییتی خبر داده که او قصد داشته امروز به دفتر این سایت بیاید و مصاحبه کند که خبر رسید به قتل رسیده است؛ این موضوع پرونده قتل را حساس تر و معماگونه تر می کند.

کد خبر 441951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha