چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

گروه بورس: اولین بلوک 5 درصدی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان با موفقیت در بورس به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار همشهری، 790 میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان به قیمت پایه هر سهم   390 تومان به فروش رفت.

این واگذاری برمبنای اجرای سیاست‌های اصل  44 در بورس تهران انجام می‌شود. قرار است طی روزهای آتی 3 بلوک 5 درصدی سهام شرکت فولاد نیز تا روز 28 بهمن ماه در بورس عرضه شود.

پیش از این، سازمان خصوصی‌سازی در فروش بلوک 20 درصدی سهام شرکت فولاد ناکام مانده بود، بنابراین تصمیم گرفته شد تا سهام این شرکت در قالب 4 بلوک  5 درصدی به فروش برسد.

علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار ضمن تائید خبر فروش سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به همشهری گفت: سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به قیمت پایه 390 تومانی یعنی حدود 20 درصد بالاتر از قیمت تابلو به فروش رفت.

به گفته وی ارزش کل این واگذاری بالغ بر 3هزار و 81میلیارد ریال برآورد شده است.

رحمانی در پاسخ به این پرسش که آیا این بلوک توسط یک کنسرسیوم خریداری شده است یا خیر گفت: خیر، بلوک 20 درصدی سهام این شرکت توسط یک سرمایه‌گذار انفرادی داخلی خریداری شد.

پیش از این گفته می‌شد سهام شرکت فولاد دارای   2 مشتری خارجی نیز هست اما با وجود گفته‌های مسئولان سازمان خصوصی‌سازی هنوز هیچ سرمایه‌گذار خارجی اقدام به خرید سهام این شرکت نکرده است.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که خریدار بلوک 5 درصدی سهام فولاد، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بوده که از طریق کارگزاری حافظ اقدام به خرید این میزان از سهام کرده است.

اعلام آمادگی 6 شرکت

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت : تاکنون 6 شرکت آمادگی خود را برای حضور در بورس‌های خارجی اعلام کرده‌اند.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، علی رحمانی با بیان این‌که 23 شرکت بورسی پتانسیل‌های لازم را برای حضور در بورس‌های خارجی دارند، افزود:  مقرر شده درجلسه معارفه این شرکت‌ها در بورس‌های مالزی، هنگ‌کنگ و سنگاپور زمینه را برای ورود شرکت‌های بعدی نیز فراهم کنیم.

به این ترتیب سهام شرکت‌های داخلی ممکن است با قیمت‌های بهتر از بورس تهران درآنجا به فروش برسد و این مزیتی برای شرکت‌هاو سهامداران آنها خواهد بود.

مشتری فولاد کیست

محمد غفارپور مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملت در گفت‌وگو با همشهری، کارگزاری حافظ را به عنوان کارگزار خرید 5 درصد از سهام فولاد مبارکه معرفی کرد و افزود: بعداز مدت‌ها اطلاع‌رسانی سراسری دیروز ساعت 12 و 16 دقیقه اولین تقاضای خرید به بازار آمد و چون متقاضی دیگری برای خرید وجود نداشت  12 دقیقه بعد همه سهام عرضه شده به همان قیمت 390 تومان به تنها متقاضی خرید واگذار شد.

غفارپور معامله این تعداد سهام در بورس را به فال نیک گرفت و گفت: وقتی بزرگان بازار، اقدام به خرید سهم می‌کنند این پیام را به دیگر فعالان مخابره می‌کنند که بورس و سهم معامله شده در شرایط مطلوبی به‌سر می‌برد.

کد خبر 44181

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز