چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رومن پولانسکی فیلمساز بحث برانگیز سینما به تازگی مراحل تهیه فیلم «یک افسر و یک پلیس» را به پایان رسانده و پلی تایم شرکت فرانسوی فروش فیلم به این پروژه ورود کرده است.

پولانسكي

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم جدید رومن پولانسکی با عنوان «یک افسر و یک جاسوس» یک تریلر جاسوسی تاریخی بر پایه رمان رابرت هریس است و ژان دوژردن بازیگر برنده جایزه اسکار فیلم «آرتیست» و متیو آمالریک از فیلم «در دروازه ابدیت» در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

در این فیلم که پولانسکی و هریس دوباره با هم همکاری کرده‌اند، داستان حقیقی ژرژ پیکارت افسر ضدجاسوسی را تعریف می‌کند که از دستورات مافوق‌هایش سرپیچی کرد و راهی مأموریتی سخت می‌شود تا نام کاپیتان آلفرد دریفوس را از اتهام‌های وارد شده پاک کند. این کاپیتان یک افسر بااستعداد فرانسوی بود که اواخر دهه ۱۸۹۰ به صورت غیرمنصفانه متهم به جاسوسی برای آلمان و زندان در جزیره شیطان شد.

پیکارت به این ترتیب وارد هزارتویی خطرناک از حقه و فساد می‌شود اما بالاخره سال‌ها بعد می‌تواند دریفوس را از هر گونه اتهام جاسوسی تبرئه کند. پرونده دریفوس مدت‌هاست که برای این کارگردان برنده جایزه اسکار جذاب بوده و او چند بار در طی مسیر کاری‌اش سعی کرده آن را تعریف کند.

نیکولا بریگو-رابرت مؤسس پلی‌تایم گفت: فیلم‌هایی با گستره و عظمت این در بازار امروزی بسیار کم پیدا می‌شوند.

وی اضافه کرد که این شرکت فروش فیلم را در فستیوال کن آغاز می‌کند و روز هجدهم ماه مه میزبان یک رخداد خصوصی برای پیش‌نمایش فیلم خواهد بود.

پولانسکی تا به حال بیش از ۲۰ فیلم سینمایی کارگردانی کرده که از جمله آنها می‌توان به «پیانیست» اشاره کرد که جایزه نخل طلای کن و سه جایزه اسکار را از آن خود کرد. او مدت‌ها درگیر یک پرونده جنسی مربوط به چند دهه پیش بود که باعث شده در ایالات متحده تبدیل به یک فرد فراری بشود و بیشتر عمرش را در فرانسه زندگی کند.

به این ترتیب توزیع‌کنندگان آمریکایی خود را مخصوصاً با رشد جنبش «من هم همینطور» از پولانسکی دور نگه داشته‌اند و فکر می‌کنند حمایت از او در ایالات متحده به ضررشان خواهد بود. با این حال پروژه‌های او در اروپا مخاطب و حمایت مالی دارند. حالا مشارکت پلی‌تایم در پروژه جدید او به این معنی خواهد بود که این فیلم می‌تواند مخاطبان آمریکایی را خارج از کشور جذب کند. این فیلم با بودجه ۲۹ میلیون دلاری ساخته شده است.

کد خبر 440381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha