مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان از برگزاری ویژه برنامه‌ای با عنوان مادر امت خبر داد که برای نخستین بار قرار است در کشور اجرا شود.

ماه رمضان

به گزارش شهرنوشت، سعید اوحدی در نشست خبری با موضوع برنامه‌های ماه مبارک رمضان، این برنامه‌ها را در سه بخش اصلی؛ همایش «مادر امت»، اقداماتی که در قرارگاه فرهنگی و پشتیبانی سیل‌زدگان انجام می‌شود و برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان تشریح کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان با عنوان «مادر امت» اشاره کرد که به گفته او برای نخستین بار است در کشور برگزار می‌شود و آن هم ویژه برنامه‌ای برای تجلیل از مقام حضرت خدیجه (س) است. در این برنامه که پنجشنبه ۱۰ صبح در میدان آیینی امام حسین (ع) با عنوان همایش بزرگ بانوان کشور برگزار می شود، مادران، فرزندان و همسران شهدا و همچینین مهمانانی از سوریه، یمن و آفریقا حضور دارند.  

به گفته اوحدی این برنامه قرار است در ۹ استان کشور به طور هم‌زمان برگزار شود.

او گفت: برنامه‌های شهرداری پنج رویکرد دارند؛ بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، خود ماه رمضان که ماه خودسازی و انسان‌سازی است، مناسبت های ماه رمضان، شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان رونق تولید ملی نامگذاری شده و رویکرد ادامه کمک به مناطق سیل‌زده و سیل‌زدگان.

اوحدی با بیان این‌که این پنج رویکرد با ۳۰ عنوان در قالب هزار و ۲۰۰ برنامه اجرا می شود، گفت: از این ۳۰ عنوان، ۱۲ عنوان مربوط به برنامه های هنری و ۱۸ عنوان هم در حوزه فرهنگی، ادبی و قرآنی است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ۹ بازارچه و استیج فرهنگی در ۹ منطقه تهران و با مجوز سازمان خدمات شهری شهرداری در ماه مبارک رمضان خبر داد و با اشاره به برگزاری برنامه افطاری ساده در سال گذشته برای نخستین بار، افزود: امسال برنامه سفره افطاری ساده علاوه بر میدان آیینی امام حسین (ع) در فرهنگسرای ولا و ایستگاه جوانمرد قصاب هم برگزار می شود.

به گفته او،  این برنامه هر شب و با کمک خیرین و بدون یک ریال کمک‌های دولتی برگزار می‌شود. همچنین فقط در میدان آیینی امام حسین (ع) هر شب سه هزار و ۵۰۰ نفر شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره برنامه «با رهروان سحر» هم توضیح داد که این برنامه مانند پارسال که مردم در برخی مناطق جنوب شهر درهای منزل خود را به روی روزه‌داران باز می کردند و در پارکینگ یا حیاط خانه ‌ان سفره سحری پهن می کردند، امسال هم برگزار می‌شود، اما امسال قرار است در ۲۲ منطقه تهران برگزار شود. بیشتر مهمانان این خانه‌ها هم نیروهای پلیس، اورژانس و پاکبانان هستند.

اوحدی با اشاره به ویژه برنامه «روزه اولی‌ها» از برگزاری همایش بزرگی با حضور شهروندانی از ۲۲ منطقه تهران در پردیس خاوران و تجلیل از آنان خبر داد و گفت: برای موذنان و مکبران که بین سنین ۱۰ تا ۱۶ سال دارند برنامه و مسابقه‌ای با رویکرد مسجدمحور برگزار می شود و بعد از ماه رمضان هم همایش بزرگ تجلیل از آنان برگزار می شود.

به گفته او؛ برنامه «سحر سحر» در فرهنگسرای ارسباران برگزاری می شود و در آن، از رمضان خوانان و چاوش خوانان ۱۰ استان کشور دعوت شده تا در کوچه هنگام سحر چاوش خوانی کنند که این برنامه با استقبال بسیار خوبی رو به رو شده است. همچنین نمایشگاه ۴۰ آیینه و نمایشگاه بزرگ تصاویر قرآنی در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره همکاری این سازمان با صدا و سیما هم گفت: ویژه برنامه ای از میدان امام حسین (ع) هر شب از شبکه امید و برنامه از باغ موزه هنر ایرانی از شبکه سحر پخش می شود.

اوحدی در توضیح ۱۲ برنامه هنری گفت: برنامه‌ای با عنوان «نگارگران خیال» که به نوعی ترویج نقاشی قهوه خانه ای است در موزه امام علی (ع) و نمایش آثار هنری با رویکرد سیره امیرالمومنین (ع) برگزار می شود. در فرهنگسرای رسانه هم مسابقه عکاسی «گل و دل» برگزار می شود و عکاسانی که در مناطق سیل زده حضور داشتند تا ۲۰ خرداد می توانند آثار خود را به این فرهنگسرا ارسال کنند. این آثار به نمایش گذاشته شده و به فروش می رسد و درآمد حاصل از آن به مناطق سیل زده اختصاص پیدا می کند.

او با اشاره به همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انجمن نفس (اهدا کنندگان عضو) از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با حضور سفیران اهداکننده عضو در روز میلاد امام حسن (ع) خبر داد.

اوحدی با بیان این‌که در بزرگداشت ۶ قرآن‌پژوه که در هفده سال گذشته برگزار شده تغییراتی ایجاد شده است، گفت: در برنامه امسال از هفت اهل قرآن تجلیل می شود و نفر هفتم خانواده دو شهید مدافع حرم که اهل قرآن بودند، است. همچنین کرسی‌های قرآنی با عنوان «قرار بندگی» در همه ایستگاه های مترو برگزار شده است. در فرهنگسرای ارسباران هم برنامه «روزهای روشن» با رویکرد کودکان و نوجوانان و خواندن قصه های قرآنی در حال برگزاری است.

او با اشاره به برنامه ها و نشست های قرارگاه فرهنگی و پشتیبانی سیل زندگان هم گفت: در این قرارگاه ۱۲ سازمان حضور دارند و نشست های این قرارگاه هفته ای یک‌بار به طور منظم برگزار می شود. از طرف سازمان بسیج مستضعفین که یکی از اعضای قرارگاه است بیش از ۱۸ هزار بسته فرهنگی آموزشی به مناطق سیل زده ارسال کرده  و ۲۵ قرارگاه فرهنگی در این مناطق تشکیل شده است. از ۵۲ اردوگاهی که در خوزستان بود همگی به زندگی عادی خود بازگشتند اما در چند روستای حمیدیه و سوسنگرد در اردوگاه هستند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان این‌که یک هفته قبل از آغاز ماه رمضان بزرگ‌ترین همایش خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد، گفت: در این همایش با کمک مردم ۲۵۰ میلیارد تومان در یک شب برای ساخت مدرسه در مناطق سیل زده جمع شد. حدود هزار و ۵۰۰ مدرسه در این مناطق آسیب دیده اند یا خسارت جدی دارند، ۲۷۰ مدرسه هم ۱۰۰ درصد تخریب شده  اند. علاوه بر این، همایش ویژه ای از بیست و پنجم ماه مبارک رمضان در پردیس ملت برگزار و با مشارکت هنرمندان فاخر کشور آثار تجسمی آنان و آثار ورزشی مدال آوران المپیک به عنوان «خانه خوبان» به نمایش گذاشته می شود. عواید حاصل از این برنامه نیز برای تجهیز مدارس مناطق سیل زده هزینه می شود.

برگزاری تورهای ویژه ماه رمضان ویژه دانش‌آموزان و بازدید آنان از باغ موزه کتاب و هیومن پارک با رویکرد آثار و برکات روزه بر بدن و برنامه «فامیل چتر خانواده» از دیگر برنامه‌هایی است که اوحدی از آن‌ها به عنوان ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان نام برده است.

کد خبر 440305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha