دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روی شایدر، مشت‌زن سابقی که بینی شکسته و سبک بازیگری پرخاشگرانه‌اش در فیلم "ارتباط فرانسوی" او را به ستاره بدل کرد

و بعد یکی از به یادماندنی‌ترین نقش‌های تاریخ سینما را در فیلم "آرواره‌ها" بازی کرد، در گذشت.

به گزارش آسوشیتدپرس شایدر یکشنبه 10 فوریه (21 بهمن) در بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس در شهر لیتل‌راک در سن 75 سالگی درگذشت.

گرچه علت مرگ او اعلام نشده است، اما شایدر برای بیماری "میلوم متعدد"- یک نوع سرطان خون - در موسسه پژوهش و درمان میلوم در این بیمارستان در دو سال گذشته تحت درمان بوده است.

شایدر دوبار نامزد دریافت جایزه اسکار شد - یک بار برای بهترین نقش دوم مرد در فیلم ارتباط فرانسوی در سال 1971 که در آن نقش پلیس همکار جین هکمن برنده اسکار را بازی کرد و یک بار در سال 1979 برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم  All That Jazz  که فیلمی نیمه - خودزندگینامه‌ای درباره باب فاسی - کارگردان مشهور فیلم‌ها و نمایش‌های موزیکال - بود.

اما شاید او بیش از همه به خاطر نقشش به عنوان یک رئیس پلیس شهر کوچک در فیلم "آرواره‌ها" در سال  1975  بود. این فیلم که درباره یک کوسه قاتل که شناگران ساحل را به وحشت انداخته بود، میلیون‌ها نفر را به سینماها کشاند.

"آرواره‌ها"- که از آن به عنوان آغازگر عصر پرفروش‌های هالیوودی نام برده می‌شود- اولین فیلمی بود که 100 میلیون دلار در گیشه‌ها فروش کرد.

کد خبر 44023

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز