یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشتی حمزه که از سال ۱۳۹۲ به دلیل پایین رفتن سطح آب دریاچه زمین گیر شده بود، در سایه افزایش تراز طی روزهای اخیر شناور شد.

كشتي حمزه

عیسی بشارتی، رییس اداره بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه مساحت دریاچه ارومیه به بیش از سه هزار کیلومتر رسیده است، گفت: کشتی «حمزه» که از سال ۱۳۹۲ به دلیل پایین رفتن سطح آب دریاچه زمین گیر شده بود، در سایه افزایش تراز طی روزهای اخیر شناور شد.

بشارتی، با اعلام اینکه دریاچه ارومیه نسبت به کمترین تراز ثبت شده برای آن یک متر و ۷۲ سانتی متر بالاتر آمده، افزود: عمق آب دریاچه ارومیه در اطراف کشتی حمزه به بیش از ۱۷۰ سانتی متر رسیده و این کشتی را شناور کرده است.

وی ادامه داد: این کشتی در سال ۱۳۷۴ ساخته شده و با کاهش چشمگیر آب دریاچه ارومیه در چهار کیلومتری ساحل بندر «شرفخانه» زمین‌گیر شده بود.

رییس اداره بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه با بیان اینکه کشتی «حمزه» از نظر فنی سالم است، گفت: در صورت تداوم افزایش آب دریاچه ارومیه این کشتی پس از تعمیر جزئی دوباره به کار گرفته می‌شود.

«بشارتی» به کاهش چشمگیر آب دریاچه ارومیه از سال ۱۳۸۱ اشاره و بیان کرد: کشتی مسافربری «نوح» نیز از سال ۱۳۸۴ در ۸۰۰ متری ساحل بندر «شرفخانه» و بیرون از آب زمین گیر شده بود که با افزایش آب دریاچه پس از ۱۴ سال در آب قرار گرفته اما هنوز شناور نشده است.

کشتی حمزه با ۴۰ متر طول، ۶ متر عرض، ۸ متر ارتفاع و با آبخوری ۱۶۵ سانتی متر و با کاربری مسافربری و تفریحی از سال ۱۳۷۴ در دریاچه ارومیه فعالیت داشت.

کد خبر 440021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha