جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیفون XI و آیفون XI Max قرار است دارای سه دوربین اصلی باشند و اپل تصمیم گرفته این سه دوربین را همراه با فلش LED این گوشی‌ها، در یک باکس مربعی شکل در بخش پشتی گوشی قرار دهد.

آیفون XI

در چند سال گذشته، هربار که تصاویر آیفون‌های جدید لو رفته‌اند، یک واکنش یکسان داریم؛ از طراحی این آیفون‌ها خوشمان نمی‌آید! سپس اپل آیفون‌های جدید را با همان طراحی‌های دیده شده عرضه می‌کند و به یک بار به این نتیجه می‌رسیم که این گوشی‌ها آنقدر هم زشت نیستند. قبول کنیم یا نه، طراحی آیفون ۲۰۱۹ هم قرار مثل همین تصاویری باشد که در این پست می‌بینیم و چینش عجیب و غریب دوربین‌ها، حقیقت دارد چراکه حالا سازندگان قاب‌های محافظ نیز، برای این طراحی قاب تولید کرده‌اند.

همچنین در این تصاویر که قاب محافظ آیفون‌های جدید را نشان می‌دهد، می‌توانیم به ابعاد دقیق این گوشی‌ها نیز برسیم. طبق تصویر زیر، آیفون بزرگ‌تر، ابعادی معادل ۱۵۹.۱۱ در ۷۹.۶۲ میلی‌متر و آیفون کوچک‌تر، ابعاد ۱۴۴.۸۳ در ۷۳.۱۴ میلی‌متری دارد. این ابعاد، به ابعاد آیفون XS بدون قاب محافظ که معادل ۱۴۳.۶ در ۷۰.۹ میلی‌متر و آیفون XS مکس با ابعاد ۱۵۷.۵ در ۷۷.۴، شباهت دارد.

دیگر تصویر رندری که از یک قاب محافظ آیفون ۲۰۱۹ منتشر شده، جزئیات نهایی طراحی آیفون ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد اما این به معنی نیست که رنگ‌بندی آیفون هم به همین ترتیب خواهد بود. در نهایت، تغییر بزرگی که در طراحی آیفون‌های امسال شاهد هستیم، همین چینش سه دوربین اصلی در بخش پشتی گوشی است و تغییر دیگری در این گوشی رخ نخواهد داد. گفته می‌شود که دوربین سوم در این گوشی‌ها، دوربینی با زاویه عریض خواهد بود و در کنار آن، دوربین اصلی و دوربین تله فوتو قرار می‌گیرد. مثل همیشه، انتظار بروزرسانی در سنسور دوربین اصلی این گوشی را هم داریم و باید ببینیم اپل چطور آیفون‌ها را در زمینه عکاسی، به رقبای اندرویدی خود می‌رساند.

همچنین به تازگی تصاویر رندری از نسل جدید آیفون XR هم دیده‌ایم که این گوشی نیز قرار است دارای طراحی مشابه باشد. اگرچه XR جدید به جای سه دوربین، دارای دو دوربین خواهد بود اما همچنان اپل ترجیح داده تا دوربین‌های آیفون XR جدید را هم در یک باکس مربعی شکل قرار دهد تا طراحی همه آیفون‌های جدید، شبیه به یکدیگر باشد.

این طراحی جدید، شاید چندان جذاب نباشد اما حداقل می‌توانیم بگوییم که تیم مهندسی اپل قطعا دلایل خود را داشته که دوربین‌ها را به این ترتیب در بخش پشتی آیفون‌های جدید قرار داده است. ممکن است سنسور این دوربین‌ها بزرگ شده باشد و بهترین چینش ممکن برای این سنسورها، همین باشد! در هر صورت باید تا مراسم معرفی آیفون ۲۰۱۹ صبر کنیم و ببینیم که دقیقا چرا دوربین‌های آیفون ۲۰۱۹ به این شکل نامتعارف چیده شده‌اند.

در نهایت، بخش پشتی گوشی‌های جدید اپل با نسل کنونی تفاوتی نخواهد داشت و همچنان شاهد نمایشگری بدون حاشیه همراه با بریدگی خواهیم بود. درواقع امسال هم اپل از تکنولوژی Face ID استفاده خواهد کرد.

کد خبر 439829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha