همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در دیدار با وزیر امور خارجه ایران در مسکو گفت: به دنبال راهی برای مقابله با اقدامات یک جانبه آمریکا هستیم و با تمام اعضا به جز آمریکا گفت وگو خواهیم کرد که به تعهدات خود که وعده داده اند عمل کنند.

ديدار ظريف با لاوروف در مسكو

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای روسش نامه حسن روحانی به ولادیمیر پوتین را به لاوروف تحویل داد.

 دکتر محمد جواد ظریف و سرگئی لاورف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه ظهر امروز در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط و همکاری ‌های دو جانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، انرژی هسته ای، نفت و گاز، حمل و نقل، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری، و نیز مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان، یمن، سوریه، ونزوئلا و لیبی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

آخرین تحولات مربوط به برجام و بررسی جزئیات اقدام ایران برای مقابله با نقض برجام توسط آمریکا و برآورده نشدن خواسته‌های ایران از دیگر محورهای مهم گفت‌وگو و رایزنی دو مقام بود.

در این دیدار نامه دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تسلیم وزیر خارجه این کشور شد.

  •  لاوروف: به دنبال راهی برای مقابله با اقدامات یک جانبه آمریکا هستیم

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف با بیان اینکه ما احترام زیادی برای صبر ایران قایل هستیم خاطرنشان کرد: نامه رئیس جمهوری ایران را دریافت کرده ایم و در دیدار امروز فرصت خوبی برای گفت و گو در باره این نامه و سند است.

وی اظهار داشت: ما پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافقات به دست آمده و قطعنامه شورای امنیت را ارج می نهیم و در بیانیه امروز تهران نیز بر آن تاکید شد.

لاوروف گفت: به دنبال راهی برای مقابله با اقدامات یکجانبه امریکا هستیم. نقض فاحش برجام و قطعنامه شورای امنیت بوده خروج آمریکا از برجام
این گناه امریکا بوده است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ایران امروز ما را از اقداماتی که می خواهد به عمل بیاورد، مطلع کرد. این اقدامات درچهارچوب برجام است ما هم پاییندی خود را به برجام اعلام کردیم و با تمام اعضا به جز آمریکا گفت وگو خواهیم کرد که به تعهدات خود که وعده داده اند عمل کنند.

وی اظهارداشت: گفت وگوهای حوبی بود و اوضاع ساده نیست و ضروری بود بیشتر جلسات مشورتی برگزار کنیم و متعهد باشیم به قطعنامه های شورای امنیت که به نفع برجام به تصویب رسیده است.

وزیر خارجه ایران روز گذشته برای دیدار و گفت وگو با مقامات روسیه راهی مسکو شد.

کد خبر 439724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha