چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: حالا که آیپد پرو و لپ‌تاپ‌های مک‌بوک از پورت USB-C بهره می‌برند، شایعاتی زیادی در رابطه با وجود این پورت در آیفون‌های جدید منتشر شده است.

۳۵۰هزار گوشی آیفون در شبکه خاموش شد

 آیفون‌های تازه‌نفس کماکان از پورت لایتنینگ بهره می‌برند ولی در عوض بعد از سال‌ها انتظار، ظاهرا اپل قصد دارد در جعبه آن‌ها شارژر ۱۸ واتی USB-C و کابل تبدیل لاتنینگ به USB-C قرار دهد.

چنین کاری بسیار منطقی محسوب می‌شود. شاید اپل هنوز آمادگی کنار گذاشتن پورت لایتنینگ را ندارد، ولی با ارائه‌ی شارژ USB-C پر سرعت می‌تواند زندگی کاربران iOS را تا حدی ساده‌تر کند. طی سال‌های گذشته، اپل همواره آیفون‌های خود را با شارژرهای قدیمی ۵ واتی عرضه کرده که این موضوع با اعتراضات زیادی روبرو شده است. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که از آیفون ۸ به بعد، این گوشی‌ها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

سال گذشته، شاهد بازطراحی آیپد پرو بودیم که حالا از پورت USB-C بهره می‌برد و همراه با شارژر ۱۸ واتی روانه‌ی بازار شد. طبق گزارش MacRumors، در حال حاضر اگر بخواهید این شارژر و کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ را از اپل خریداری کنید، باید مبلغ ناقابل ۵۰ دلار بپردازید.

اما ارائه‌ی شارژر جدیدتر و کابل مربوط به آن، می‌تواند کار اپل را برای کنار گذاشتن پورت لایتنینگ در نسل بعدی راحت‌تر کند. در ضمن باید بگوییم که با این کابل، یعنی دیگر می‌توانید بدون نیاز به خریدن کابل جدید، آیفون خود را مک‌بوک وصل کنید.

کد خبر 439710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha