محمد علی بدری: در جهان متکاثری که قرن گذشته را به نام خود کرد و در سیطره بدعت بشری برای اداره زمین در کبرای آخرالزمانی غیبت، آوایی برخاست و نظم مکانیکی حاکم را آشفت تا تعریفی از نظم بدست آید؛ به‌روز و بر اساس حقیقت موجود.

پیش از آن بدعت جذابی خیل مردمان واله را به دنبال خود می‌کشید و آنان را به خوابی مغناطیسی می‌‌برد و آن نظم مکانیکی هنور هم ازهمین خواب زاده می‌شود:

" الهکم التکاثر، حتی زرتم المقابر."

انقلاب اسلامی که در ایران فرصت «شدن» یافت، مولود بیداری و یقظه‌ای بود که صاحب آن آوای ملکوتی در امت به‌خواب‌رفته پیامبر اعظم (ص) ایجاد کرد. فریادی که بر سر قم و نجف و تهران و شیراز نواخت که« من اعلام خطر می‌کنم، ... به داد اسلام برسید.»

انقلاب اسلامی علیرغم آنچه غرب به مثابه اربابان پهلوی نمی‌خواهد بیان شود؛ حتی پیش از پیروزی بر رژیم حکومتی خونریز شاهنشاهی در ایران بر پایه‌هایی از مسالمت ایستاد و سیستم رو به زوال را تلنگر زد به اصلاح که:

«ای آقای شاه! ای جناب شاه! من تو را نصیحت می‌کنم، ... نصیحت مرا گوش کن.»
اراده خداوند در اراده مردم جاری شد، پس از پیروزی این ارده بر حکومت توتالیته شاهنشاهی،‌ باید روشی اکنونی که دنیای امروز را تاب پذیرش آن باشد، برای اداره کشور ارایه می‌شد. اما هرمنوتیک در فهم حقیقت انقلاب اسلامی و روش حکومتی که برای سرزمین ایران مناسب دید، از همان روز آغاز شد.  گویی پیروان گادامر بر کرسی تفسیر و تعبیر نشسته‌اند!

اسلامیزه کردن دموکراسی(!) و دموکراتیک کردن سلطنت‌های حاکمان صدر اسلام دو تعریف انحرافی بودند که بر جمهوری اسلامی از روز نخست عزم تحمیل کردند. در گیر و دار حذف و اضافه مفهومی برای پنهان کردن پارادوکس این مشتق، بنیانگذار بانگ زد و جامد بودن عبارت «جمهوری اسلامی» را دوباره درس داد:

«جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیشتر، نه یک کلمه کمتر.»

آرزوی تبدیل انقلاب اسلامی به امری یادمانی و موهومی هیجانی و القای این که انقلاب اسلامی تمام شد و مسخ شد به جمهوری اسلامی، از حقایقی جعل شد که آسیب دیدگان از تجلی اراده خداوند در حرکت مردم، از این جعل منتفع شوند.

همانی کردن مفهوم انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی آفتی بود که از بیرون و درون به گوش می‌رسد.

در ساختار حکومتی نو در  ایران، برخی عناوین در حمهوری اسلامی تعریف شد تا وظیفه اداره امور را بر عهده گیرند و برخی دیگر از نهادهای برخاسته از از جریان انقلاب اسلامی، تعریف شد برای هدایت و صیانت برای همین انقلاب اسلامی همواره به معنای جریانی است که سیستم فاسد را کنار می‌زند.

این تعریف پس از سه دهه برای صاحبان جرایم هولناک‌تر است؛آنها در زمان استقرار جمهوری اسلامی از همین تعریف چنین هول نمی‌کردند. برای همین زمزمه تمام شدن انقلاب را تا همین اواخر سر داده‌بودند.

منبع: همشهری امارات

کد خبر 43963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز