چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناروهیتو که به دنبال کناره‌گیری پدرش از سلطنت رسما پست امپراتوری ژاپن را به دست گرفت، گفت "حس شکوه" دارد اما متعهد شد تا به عنوان نماد این کشور و نماد وحدت میان مردم کشورش "کار" کند.

ناروهیتو

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آکی‌هیتو، امپراتور سابق ژاپن و همسرش میچیکو سه‌شنبه پس از سه دهه طی مراسمی خلاصه و ساده از مقامشان کناره‌گیری کردند و آکی‌هیتو از مردم ژاپن قدردانی کرد و برای صلح دعا کرد. ناروهیتو ۵۹ ساله رسما در مراسم صبح امروز به مقام امپراتوری رسید.

ناروهیتو اولین امپراتوری ژاپن است که بعد از جنگ جهانی دوم متولد شد و اولین امپراتوری محسوب می‌شود که والدینش به تنهایی او را بزرگ کردند. او در سخنانی از عملکرد والدینش در سه دهه گذشته تقدیر کرد و گفت با تفکر به مسوولیتی که به او واگذار شده است احساس افتخار می‌کند.

ناروهیتو تاکید کرد: متعهد می‌شوم که همواره به یاد مردم باشم و در حالی که برای نزدیکی به آنها تلاش می‌کنم، وظایف خودم را به عنوان نماد کشور ژاپن و اتحاد میان مردم ژاپن طبق قانون اساسی محقق کنم. از صمیمانه برای مردم کشورم شادی و پیشرفت بیشتر برای کشورم آرزو دارم و همچنین صلح جهانی.

در این مراسم یک شمشیر، یک قطعه جواهر و یک آینه را که همگی نمادهای امپراتوری ژاپن هستند، دریافت کرد. در این مراسم ساده "آکیشینو" برادر، وارث و ولیعهد ناروهیتو در کنار او ایستاده بود.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن گفت کشورش خواستار پیشرفت این امپراتور است. او تاکید کرد: ما مصمم هستیم تا در میان محیط بین‌المللی که سریعا تغییر می‌کند، آینده‌ای روشن برای ژاپن پر افتخار است که صلح‌آمیز و پر از امید است، ایجاد کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم که قرار است ماه مه به توکیو سفر کند، در پیامی گفت: با ورود مردم ژاپن به عرصه‌ای جدید، ما پایه‌های دوستی میان دو کشور را مجددا تحکیم می‌کنیم.

کد خبر 438998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha