شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

از میدان بزرگ رسالت تا نزدیکی‌های چهارراه استقلال ۲ باب استخر بیشتر وجود ندارد. یکی استخر شهید «طوقانی» و دیگری استخر کوچک «گنو» که شهروندان این محله معمولاً یکی از این دو استخر را انتخاب می‌کنند.

استخر شرق تهران

در غرب و مرکز تهران اما امکانات ورزشی و به‌ویژه استخر در مقایسه با شرق تهران بیشتر است و این نشان‌دهنده این است که ما در این منطقه برای انتخاب مکان استخر مناسب در مضیقه‌ایم. البته بخش شمالی منطقه۴ که به خیابان پاسداران منتهی می‌شود از لحاظ دارا بودن استخرهای بزرگ و بهداشتی وضع بهتری دارد. همچنین تهرانپارس و منطقه ۸ با وجود ساخت مجموعه ورزشی آزادگان طالبان شنا کردن را بیشتر به سوی خود می‌کشاند اما در ناحیه یادشده در ابتدای این یادداشت، استخرها کمتر و کوچک‌ترند به‌طوری که اگر شهروندان دنبال استخرهای بهتر و خلوت‌تر می‌گردند باید مسیری طولانی را طی کنند.

استخر گنو در خیابان هنگام به اصطلاح اهل فن «اتوبوسی» است. یعنی شناگران حتماً باید در طول استخر شنا کنند و عرض استخر برای شنا کردن کوچک است و مناسب نیست. اما همین ۲ استخر از ساعت ۵ بعدازظهر به بعد بسیار شلوغ می‌شوند. با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس از همین الان باید به فکر بازسازی استخرها در منطقه ۴ بود. ساکنان منطقه ۴ همان‌طور که گفته شد برای شنا کردن استخرهای منطقه ۸ را انتخاب می‌کنند و طی مسافت طولانی را به جان می‌خرند و با وسیله یا بدون وسیله نقلیه خود را به فرض به استخر «موج طلایی» در خیابان رشید می‌رسانند. به همین دلیل تا دیر نشده و هنوز استخرها شلوغ نشده‌اند اگر نیاز به بازسازی دارند، باید هرچه زودتر بازسازی و آماده ارائه خدمات شوند.

همچنین بد نیست که مدیران ورزشی و مجموعه‌ها، نیم‌نگاهی هم به محله‌های کم‌برخوردار مانند تسلیحات، زرکش، دماوند و چند محله دیگر داشته باشند تا بتوان در تابستان پیش رو استخرهایی خلوت‌تر و بزرگ‌تر برای شنا کردن بچه‌ها، سالمندان و سالخوردگان و افراد بی‌بضاعت تدارک دید. این مهم یکی از درخواست‌های مردم و ورزشکاران منطقه۴ و دیگر مناطق کم‌برخوردار در فصل تابستان به شمار می‌آید.  

کد خبر 438526

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha