همشهری آنلاین: سازمان ناظر درمان‌های باروری در بریتانیا می‌گوید کلینیک‌های آی‌وی‌اف از زنان سالمند سوءاستفاده می‌کنند.

IVF

به گزارش بی‌بی‌سی سالی چشایر، رئیس «مرجع باروری انسانی و رویان‌شناسی» (HEFA) بریتانیا می‌گوید برخی از کلینیک‌های خصوصی آی‌وی‌اف برای فریب دادن زنان در سنین بالا که برای باروری مراجعه می‌کنند، آمارهای غیرواقعی به آن‌ها نشان می‌دهند.

احتمال موفقیت آی‌وی‌اف با افزایش سن زن کاهش می‌یابد.

شمار زنان در دهه ۴۰ زندگی که در بریتانیا تحت درمان‌های باروری قرار گرفته‌اند، از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۷ دو برابر شده و به ۱۰۸۳۵ نفر رسیده است.

آخرین آمار HEFA نشان می‌دهد در میان زنانی که از تخمک خودشان برای لقاح آزمایشگاهی استفاده کرده بودند، از ۲۲۶۵ مورد انتقال رویان به رحم در سال ۲۰۱۷ فقط ۷۵ زن در سنین ۴۳ تا ۴۴ توانسته‌اند بچه‌دار شوند.

در زنان بالای ۴۴ سال، میزان موفقیت حتی پایین‌تر و در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ فقط یک درصدشان توانسته‌اند بچه‌دار شوند.

خانم چشایر می‌گوید به برخی از این زنان هنگام انتخاب این درمان‌ها بخت واقعی موفقیت گفته نشده است.

به گفته او لازم است همه کلینیک‌ها در بریتانیا درباره هزینه‌های این درمان‌ها و نیز پیامدهای احتمالی «شفافیت» داشته باشند.

او می‌گوید کلینیک‌های خارجی بیشتر «آمارهای انتخابی» غیرواقعی به بیماران عرضه می‌کنند.

نظام ملی بهداشت بریتانیا توصیه می‌کند که به زنان زیر ۴۰ سال باید سه دوره کامل آی‌وی‌اف عرضه شود، اما برای به زنان ۴۰ تا ۴۲ سال آن را به یک دوره محدود می‌کند. البته معیارهای انتخاب زنان برای آی‌وی‌اف برحسب مناطق متفاوت در بریتانیا متفاوت است. در نظام بهداشتی بریتانیا برای زنان بالای ۴۲ سال انجام آی‌وی‌اف توصیه نمی‌شود، چراکه احتمال موفقیت آن در این گروه سنی پایین است.

کد خبر 438448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha