جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کنفرانس امنیتی مونیخ با شعار "جهانی بی‌نظم، مناسبات تغییریافته‌ قدرت، فقدان استراتژی‌ها" آغاز به کار کرد

در این کنفرانس که از عصر جمعه تا یکشنبه (۸ تا ۱۰ فوریه) برگزار می‌شود، حدود۳۵۰ مقام عالی‌رتبه از کشورهای گوناگون شرکت می‌کنند.

همه‌‌ساله،‌ در روزهای آغازین ماه فوریه، صدها تن از مقام‌های عالی‌رتبه‌ی سیاسی و نظامی در هتل مجلل "بایریشه‌هوف" در شهر مونیخ گردهم می‌آیند و درباره مسائل عمومی جهان به‌طور کلی و مسائل امنیتی به‌طور خاص به بحث و رایزنی می‌پردازند. همه‌ساله نیز خارج از هتل هزاران نفر از مخالفان و منتقدان جهانی‌شدن جمع می‌شوند و علیه کنفرانس امنیتی مونیخ تظاهرات می‌کنند و شعار سر می‌دهند.

به گزارش رادیو دولتی آلمان، تنها تفاوت کنفرانس امسال با سال‌های قبل در آن است که "هورست تلچیک" گردانند‌ه‌ کنفرانس، برای آخرین بار هدایت بحث‌های کنفرانس را برعهده دارد. این مشاور سیاسی هلموت کهل، صدراعظم سابق آلمان، که از سال ۱۹۹۹ مدیرت کنفرانس مونیخ را برعهده دارد جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. نام جانشین هفته‌ی آینده اعلام خواهد شد.

در کنفرانس امسال نیز همانند سال‌های قبل مقام‌های عالی‌رتبه‌ زیادی شرکت می‌کنند، اما امسال ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در آن شرکت ندارد. نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه و جان مک‌کین، یکی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه نیز دعوت حضور در کنفرانس را نپذیرفته‌اند. در مجموع ۳۵۰ مقام عالی‌رتبه، از جمله ۴۰ وزیر خارجه در این کنفرانس امسال  حضور خواهند داشت

کد خبر 43792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز