چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
۰ نفر

حامد میرزابیکی‌-معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار: با بررسی‌هایی که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۸ انجام داده است، به‌زودی مرکز خرید و راسته تجاری و فروش پوشاک در منطقه هفت‌حوض تبدیل به پیاده‌راه می‌شود.

پياده رو

می‌توان این نوید را به مردم داد که این برنامه به‌زودی اجرایی و عملیاتی خواهد شد. شهرداری منطقه ۸ این طرح را تصویب کرده و مجموعه مصوبه موجود را در اختیار پلیس راهور قرار داده است. ما البته زمانی برای پاسخگویی پلیس نمی‌توانیم متصور شویم اما قدر مسلم در صورت موافقت پلیس راهور این برنامه اجرایی خواهد شد. طرح پیاده‌راه شدن هفت‌حوض صرفاً در منطقه ۸ انجام می‌شود. طرح پیاده‌راه شدن محله هفت‌حوض دقیق و برنامه‌ریزی و از همه مهم‌تر کارشناسی شده است. این طرح دقیقاً از شمال میدان هفت‌حوض آغاز می‌شود و تا چهارراه سرسبز را در برخواهد گرفت.

در مجموع طرح مذکور به‌ تردد راحت‌تر مردم کمک خواهد کرد. از آنجایی که این راسته مسکونی نیست و در تیول صاحبان مغازه‌های پوشاک است، به هیچ عنوان برای ساکنان مزاحمت ایجاد نخواهد کرد. حتی این مزاحمت شامل حال میدان‌های شرقی و غربی خیابان آیت نیز نخواهد شد. آنها از دیگر نقاط می‌توانند به راحتی وارد محله خود شوند و از آنجا با سهولت به بیرون محله دسترسی داشته باشند.

با توجه به مطالعه دقیق و آماری‌ که در دست شهرداری منطقه ۸ قرار دارد در برخی ساعات در پیاده‌رو کنونی راسته هفت‌حوض بین ۵هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تردد انجام می‌شود. این آمار نشانگر آن است که این پیاده‌رو قابلیت آن را دارد که تبدیل به پیاده‌راه شود. اگر چنین اقدامی انجام شود دیگر شاهد پارک دوبل، ترافیک و عبور خودروها از معبر باریک خیابان آیت به سمت میدان هفت‌حوض و مسیر برگشت نخواهیم بود.

در ضمن طبق مصوبه شهرداری تنها ایستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو در این ناحیه فعال خواهند ماند. وجود اتوبوس‌های تندرو به مراجعان کمک می‌کند که بتوانند به سمت شمال و جنوب‌ تردد راحت و بی‌دردسری داشته باشند. ورود اتوبوس‌های تندرو نه تنها باعث ایجاد ترافیک نمی‌شود، بلکه بار ترافیکی‌ تردد مردم و مشتریان مراکز خرید و پوشاک را در پیاده‌راه هفت‌حوض خواهد کاست. در صورت موافقت پلیس راهور شکل معبر پیاده‌رو هفت‌حوض به کلی تغییر خواهد کرد.  

کد خبر 437642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha