همشهری آنلاین: رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: امسال ضریب اشغال اتاق هتلها تا دهم فروردین ماه ۱۵ درصد کاهش را نسبت به نوروز سال گذشته نشان می‌داد اما این آمار تا پایان روز پانزدهم به ۲۱ درصد کاهش رسید.

ضریب اشغال هتلها در نوروز به ۲۱ درصد کاهش پیدا کرد

جمشید حمزه زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است: آخرین وضعیت ضریب اشغال هتل‌های ایران به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد که در نوروز امسال با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بودیم. این آمار تا دهم فروردین ماه ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌داد که تا پایان پانزدهم فروردین این میزان به ۲۱ درصد رسید. پیش بینی جامعه هتلداران ایران افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته بود که متأسفانه با بروز حوادث اخیر و جاری شدن سیل در برخی از استان‌ها این امر محقق نشد. در حقیقت ۲۱ درصد کاهش با لحاظ ۲۵ در صد پیش بینی افزایش، بیانگر کاهش ۴۶ درصدی است.

پیش از این حمزه زاده گفته بود که امسال به دلیل سیل، مسافران هتل‌ها در استانی مانند خوزستان تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

جامعه هتلداران کشور تقریباً هر سال این آمار را در همین حدود ده تا ۱۵ درصدی اعلام می‌کند، حمزه زاده در آذر ماه سال ۹۷ گفته بود که با ده درصد کاهش مشتریان هتل‌های کشور از ابتدای سال تا کنون مواجه بوده ایم. در سال ۹۶ هم نسبت به سال ۹۵ همین میزان کاهش مسافر داشته‌ایم.

رئیس جامعه هتلداران کشور همچنین در سال ۹۴ از کاهش ۱۵ درصدی ضریب اشغال هتل‌ها نسبت به سال ۹۳ خبر داده بود.

کد خبر 436580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha