همشهری آنلاین: رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی ۱۴ طرح مربوط به مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا شامل، نقش آمریکا در تروریسم سلفی، شکل‌گیری داعش، جلوگیری از واردات دارو و مواد غذایی و کمک‌های صلیب سرخ جهانی در نشست کمیسیون خبر داد.

مجلس

به گزارش ایرنا از خانه ملت، حشمت الله فلاحت‌پیشه در تشریح نشست امروز، یکشنبه ۱۸ فروردین، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون، ۱۴ طرح در راستای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا مطرح شد که الزام دولت و دستگاه‌های مختلف را شامل می‌شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ۱۴ طرح مذکور مقابله با سیاست‌های آمریکا در حوزه‌های مختلف از جمله نقش آمریکا در تروریسم سلفی، شکل‌گیری داعش، انتقال داعش به افغانستان، بیوتروریسم و جلوگیری از واردات دارو و مواد غذایی به ایران و کمک‌های صلیب سرخ جهانی است.

فلاحت پیشه افزود: قرار شد این طرح‌ها با دعوت از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گیرد تا قابلیت پیگیری پیدا کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، گلایه رهبری از مجلس در اظهارات اخیر ایشان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مقام رهبری نوعی گله‌مندی نسبت به مجلس مطرح کردند.
وی ادامه داد: ما این گلایه را به عنوان فرصت قلمداد کردیم تا جایگاه سیاست خارجی در مجلس را بازتبیین کنیم، از این رو در اولین جلسه ۱۴ طرح را پیشنهاد کردیم و روند تدوین و کارشناسی کار را آغاز کردیم.

کد خبر 436540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha