همشهری آنلاین: بیش از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر بنزین در ایام تعطیلات نوروز (۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸) در کشور مصرف شد.

هفته آخر اسفند ۱۱۶ میلیون لیتر بنزین مصرف شد

به گزارش ایرنا، در فاصله ۱۹ روزه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ تا پایان شانزدهم فروردین ماه جاری به‌طور میانگین روزانه ۹۷ میلیون و ۴۴۷ هزار لیتر بنزین مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱.۹ درصد افزایش داشت.

تعطیلات نوروزی ۹۷ (۲۷ اسفند ۹۶ تا شانزدهم فروردین ۹۷) یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون و ۹۳۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده بود.

مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای یازدهم تا شانزدهم فروردین ‌ماه جاری در مجموع ۵۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر شد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رقم ۵۳۰ میلیون و ۹۷ هزار لیتر، ۰.۲ درصد افزایش یافت.

  • ثبت رکورد تاریخی مصرف بنزین در ۲۹ اسفند

بیشترین مقدار مصرف بنزین کشور در در روز ۲۹ اسفند ماه حدود ۱۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر ثبت شد که رکوردی بی‌سابقه و تاریخی است که مصرف بنزین کشور را به بالاترین حد خود رساند.

روز سیزدهم فروردین ماه جاری نیز ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شد که کمترین مقدار مصرف بنزین کشور در فاصله ۱۹ روزه تعطیلات سال نو به شمار می‌آید.

مصرف بنزین ۱۳ فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۳ فروردین سال ۹۷) که ۷۹ میلیون و هشت هزار لیتر بود، ۴.۵ درصد کاهش دارد.

روز پایانی تعطیلات نوروزی امسال (۱۶ فرودین‌ ماه ۹۸) ۸۳ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۶ فروردین‌ ماه ۹۷) با ۸۱ میلیون و ۵۵۴ هزار لیتر، ۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصرف بنزین کشور در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروزی افزایش چشمگیری یافته بود، اما به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش‌های سیل‌آسا در سراسر کشور میزان مصرف کاهش یافت، به نحوی که در بیشتر روزها در مقایسه با روزهای گذشته و نیز مدت مشابه پارسال روندی کاهشی ثبت شد.

کد خبر 436450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha