همشهری آنلاین: هسته اطلاعاتی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر اعلام کرد: این نیروها فرودگاه بین المللی طرابلس را تحت کنترل کامل در آوردند.

درگيري در ليبي

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ هسته اطلاعاتی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر اعلام کرد این نیروها فرودگاه بین المللی طرابلس را تحت کنترل کامل در آوردند. این درحالی است که سازمان ملل متحد روز شنبه اعلام کرد کنفرانس ملی لیبی به رغم حملات به طرابلس برگزار می شود.

نیروهای حامی ژنرال خلیفه حفتر اعلام کردند هدف یک حمله هوایی در جنوب طرابلس قرار گرفته اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم گزارش داد؛ نیروهای ژنرال خلیفه حفتر روز شنبه در بیانیه ای اعلام کردند حریم هوایی غرب لیبی را به روی هواپیماهای نظامی بسته اند. نیروهای حفتر از این منطقه علیه طرابلس عملیات انجام می دهند.

در این بیانیه آمده است: ارتش لیبی منطقه غربی کشور را منطقه عملیات نظامی اعلام و پرواز هواپیماهای نظامی در این منطقه را ممنوع کرده است.

این منبع اعلام کرد: ما به هر فرودگاهی در غرب لیبی که هواپیمای نظامی از آن پرواز کند، حمله می کنیم.

عماد الطرابلسی از فرماندهان امنیتی گفت: نیروهای حفتر از منطقه العزیزیه در جنوب غرب طرابلس به مرزهای شهر غریان عقب نشینی کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره اعلام کرد، نیروی هوایی وابسته به شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی، مواضع نیروهای خلیفه حفتر را در منطقه مزده در جنوب غریان بمباران کرد.

در خبر دیگری از لیبی آمده است نیروهای حفتر در محور العزیزیه در غرب طرابلس از مواضع خود عقب نشستند اما درگیری میان نیروهای حفتر و نیروهای حفاظت از طرابلس در منطقه بن غشیر جنوب پایتخت لیبی ادامه دارد.

کد خبر 436442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha