مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: انتشار مواد شیمیایی در سیلاب از آثار مخرب و پنهان از دید سیلاب هستند و باید ارگان‌ها و متخصصین در شرایط بحرانی تعامل داشته باشند تا هیچ خطر کوتاه مدت و دراز مدتی از نظر دور نماند.

سيل

دکتر محمد اسماعیل مطلق درحاشیه نشست هماهنگی سلامت در بلایا در محل مرکز بهداشت خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران در خصوص مخاطرات انتشار مواد شیمیایی در سیلاب گفت: گاهی باران‌های سنگین و افزایش جریان آب موجب انتشار مواد شیمیایی در محیط می‌شود و ممکن است در اثر سیلاب جابجایی مخازن ذخیره سازی و یا تخریب لوله‌های حامل مواد شیمیایی صورت پذیرد و ممکن است موجب نشت مواد شیمیایی در سیلاب شود.

وی افزود: همچنین معادنی مانند معادن زغال سنگ هم ممکن است در سیلاب رها شده و آب را با اسید سولفوریک ترکیب کنند.

مطلق بیان کرد: مواد شیمیایی آزاد می‌توانند با مخلوط شدن در آب، باعث ایجاد واکنش‌های شیمیایی شوند و خطر انفجار و یا آتش سوزی را رقم بزنند.

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا ادامه داد: در مناطق روستایی نیز در اثر افزایش سیلاب، مواد شیمیایی از طریق کود، علف کش و حشره کش‌ها وارد رواناب شده و یا اینکه رواناب بزرگراه‌ها و جاده و پل‌ها نیز می‌تواند حامل فلزات سنگین، هیدروکربن‌های نفتی و هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه ای باشد.

وی گفت: انتشار زباله صنایع شیمیایی در اثر سیلاب ممکن است باعث جدا شدن روغن زباله‌ها و یا سایر مواد شیمیایی شود و محل دفن زباله و سایت دفن هم می‌تواند با رواناب شدید، مواد شیمیایی خطرناک را در محیط رها کند.

کد خبر 435770

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha