همشهری آنلاین: معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام سه هزار و ۴۰۱ ماموریت امدادرسانی برای نجات جان مسافران نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان هفتم فروردین جاری در طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۹۸ در سراسر کشور خبر داد.

هلال احمر نجات

شاهین فتحی درگفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یادشده امدادگران و نجاتگران سازمان امداد و نجات هلال احمر به ۱۶۶ هزار و ۴۷۵ نفر از هموطنان متاثر و آسیب دیده از انواع حوادث امدادرسانی کردند و در جریان این عملیات یک هزار و ۹۵۳ نفر نجات یافته و هزار و ۲۹۶ نفر دیگر هم به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: در مدت یادشده ۱۴ هزار و ۱۶۶ نفر هم در محل وقوع حوادث از خدمات امداد و کمک‌های اولیه سرپایی در محل بهره مند شدند و ۱۶ هزار و ۱۸۴ نفر از مسافران نوروزی فصل بهار هم خدمات پزشکی(تست فشار خون و قند خون) را دریافت کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات اضافه کرد: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر از آغاز طرح ملی امداد و نجات(۲۵ اسفند ۹۷) تا روز (هفتم فروردین ۹۸) ۴۶ هزار و ۳۹۲ آسیب دیده و متاثر از انواع حوادث به ویژه حوادث جوی(سیل و آبگرفتگی) اسکان اضطراری و ۱۰ هزار و ۵۰ مسافر نوروزی اسکان عادی یافتند.

به گفته فتحی همچنین با انجام ۲۸۴ مورد عملیات نجات فنی، ۳۹۳ مصدوم سوانح ترافیکی از میان خودروهای تصادفی یا واژگون شده در حوادث جاده‌ای از میان آهن و شیشه رهاسازی و به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از عموم مردم خواست تا در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح شهری، صنعتی و کارگاهی، جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 435756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha