همشهری آنلاین: رییس فدراسیون قایقرانی کشور گفت: بیش از ۵۰ قایقران و ملی پوش این رشته با تجهیزات تخصصی و حرفه‌ای در حال امداد رسانی به سیل زدگان گلستان هستند.

تيم ملي قايقراني سيل

علیرضا سهرابیان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: قایق‌های بکارگیری شده در استان گلستان، شامل کاناپولو، کانو خروشان، جیمینی و رفتینگ است که احتمال آسیب دیدگی آنها در برخورد با موانع بسیار کم بوده و از قدرت مانور بالایی نیز برخوردار است.

وی اضافه کرد: این قایق‌ها توان تردد در کوچه‌هایی با عرض یک متر و کمتر را دارند و می‌توانند جایگزین قایق های امداد و نجات هلال احمر در این گونه مناطق باشند.

رییس فدراسیون قایقرانی ایران یادآور شد: ۲ هفته دیگر رقابت‌های انتخابی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ آغاز می‌شود اما ملی پوشان کمک به هموطنان سیل زاده را در اولویت قرار داده و حتی حاضر به خاطر آن حتی از کسب سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان نیز بگذرند.

سهرابیان افزود: ورزشکاران قایقرانی، در رشته‌های شنا، نجات غریق و غواصی آموزش‌های لازم را دیده اند و می توانند در شرایط بحرانی مانند سیل اخیر خدمات مطلوبی به آسیب دیدگان ارایه کنند.

وی یادآور شد: در مسیرهایی که امکان حضور قایق و نیروهای امداد و نجات هلال احمر وجود ندارد، ملی پوشان قایقرانی کمک‌های اولیه از قبیل غذا، دارو و پوشاک را بین سیل زدگان توزیع گردید.

کد خبر 435678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha