سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

بازرسی‌های بهداشتی از اماکن عمومی در طرح سلامت نوروزی تشدید می‌شود. علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در مانور بهداشت محیط طرح سلامت نوروزی، گفت:

بهداشت

در تعطیلات نوروز گذشته اقدامات بازرسان و مأموران بهداشت در حوزه نظارت نسبت به سال‌های قبل بی‌نظیر بود. من خودم از چندین استان بازدید کردم و حضور شما را حس می‌کردم. شما یک پشتوانه و مهر تأییدی هستید که مردم با خیال راحت‌تر از اماکن عمومی استفاده کنند. در عین حال تجهیز حوزه بهداشت محیط به دستگاه‌های پرتابل نقطه عطفی در حوزه بهداشت محیط بود؛ چراکه در گذشته در بازرسی‌ها باید ابتدا نمونه‌گیری می‌شد و سپس نمونه مورد نظر به آزمایشگاه می‌رفت و در آنجا مشخص می‌شد که آیا نمونه آلوده است یا خیر. اما هم‌اکنون در محل این اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ضابطین قضایی و نیروی انتظامی در این حوزه کمک بسیاری می‌کنند و از آنها تشکر می‌کنیم، گفت: یکی از اولویت‌های برنامه نوروزی امسال، نظارت و بازرسی بهداشتی بر اماکن و مراکز حساس عمومی است. همچنین کار سامانه۱۹۰ که سامانه شکایات و گزارش‌های مردمی است را در این یک‌ماه شدت می‌بخشیم. در عین حال امسال در حوزه بهداشت محیط از ظرفیت دفاتر خدمات سلامت نیز استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت نیز گفت: به‌عنوان وزیر بهداشت پشت کاردان‌ها و کارشناس‌های بهداشت هستم و حاضرم خودم را بسوزانم، اما مویی از کارشناس‌های بهداشت کم نشود. سعید نمکی در مراسم مانور تیم‌های بهداشتی سیار برای سلامت نوروزی افزود: در گذشته به‌سختی توانستیم بهداشت محیط وزارت بهداشت را فعال کنیم و افتخار این را دارم که اداره کل بهداشت محیط را در وزارت بهداشت راه‌اندازی کردم. وقتی می‌خواستیم لیوان‌های آبمیوه و فالوده را به یک‌بار مصرف تبدیل کنیم، دردسرهای زیادی کشیدیم.

یک‌بار یکی از کارشناسان به یک قصاب اعتراض کرده بود و آن شخص علیه کاردان بهداشت محیط شکایت کرده بود و این کاردان ما به اتهام اخذ رشوه به شلاق محکوم شد. من این پرونده را نزد آقای شوشتری بردم و گفتم اگر این کاردان ما رشوه گرفته باشد و شلاق بخورد، خودم را در مقابل کاخ دادگستری آتش می‌زنم. آنقدر صبر کردم که برای کاردان بهداشت برائت گرفته و برای قصاب حکم شلاق گرفتم. این کشور مدیون سربازان بهداشت کشور است. قبلا حدود هزار و ۵۰ مرکز و خانه بهداشت در مراکز روستایی داشتیم و امروز حدود ۱۸هزار مرکز بهداشت در سراسر کشور وجود دارد.

دستاوردهای حوزه بهداشت حاصل تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی افرادی است که در گذشته فعالیت کردند و ما مدیون همه تلاش‌های آنها هستیم. وی بیان کرد: امسال به‌علت شرایط اقتصادی، کار کارشناسان بهداشت سخت‌تر از گذشته است. هرچیزی که گران‌تر می‌شود، نمونه تقلبی آن هم وارد بازار می‌شود. هرچه فشار اقتصادی بیشتر باشد، تقلب و فشار هم افزایش پیدا می‌کند. تقاضای من به‌عنوان وزیر بهداشت این است که ضمن حفظ ابهت در کار، به کاسبان بی‌احترامی نشود. در ادامه این مراسم آرش لشکری، مدیرکل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ۷اسفندماه گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی بر اساس تفاهمنامه‌ای که با وزارت بهداشت امضا کردیم، راه‌اندازی و ۵۰۰تیم فعال شده‌اند. این گشت‌ها هم‌اکنون در تمام استان‌ها فعال هستند و مردم هم می‌توانند تخلفات بهداشتی و... را به ۱۳۵ و ۱۲۴ اطلاع دهند.

کد خبر 434552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha