مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

در آینده نه چندان دور تهران به رینگ های تونلی بسیاری مجهز خواهد شد.

مهندس احمد دنیامالی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  در مراسم افتتاح بخشی از بزرگراه آزادگان حد فاصل شهید دستواره تا مقابل پارک توسکا با اشاره به اینکه این مسیر به عنوان کمربندی اصلی یا رینگ خارجی تهران محسوب می شود گفت: تا زمانی که در اقتصاد کلانشهر تهران و در موضوع توزیع کالا و خدمات ، اقدامات نرم افزاری صورت نگیرد ، تهران همچنان با مشکل ترافیک سنگین مواجه خواهد بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به مطالعاتی که با همکاری وزارت راه در خصوص مسیر خارجی شهر تهران صورت گرفته ، گفت: مطالعات انجام شده بیانگر این است که بخشی از باری که به سمت خراسان و شمال شرق کشور از مسیر این کمربندی تردد می‌شود، می‌تواند با استفاده از رینگهایی که خود وزارت راه احداث کرده صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا با توجه به عدم کششی که در اتوبان کرج داریم ، نمی توان بار ترافیک را قطعا از آذربایجان و غرب به سمت قزوین ، کرج و تهران ببریم. بنابراین یک رینگ بزرگ که کمترین معارض را داشته باشد شامل محور تاکستان از جنوبی ترین نقطه استان قزوین تا امتداد حاشیه کویر به سمت استان سمنان باید در دستور کار دولت قرار گیرد تا از این طریق بتوانیم بخش عمده ای از ترافیک این مسیر را که موجب تاثیرگذاری بر ترافیک کل شهر تهران می شود ، حل کنیم.

دنیامالی با اشاره به مطالعات در حال اجرا از سوی یک مشاور ایرانی و خارجی برای استفاده از رینگ های زیر زمینی شهر تهران اظهار داشت: با توجه به ضرورتی که ایجاد فضاهای تونلی می تواند در بهبود و تسهیل تردد و روان سازی ترافیک شهری داشته باشد در آینده نه چندان دور بنا داریم شهر تهران را به رینگ های تونلی زیادی مجهز کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا احداث رینگ های تونلی زیر زمینی را اجرا کرده اند و در این راه موفق نیز بوده‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص هزینه این پروژه گفت: پیش بینی ما برای اجرای این پروژه 14 میلیارد تومان بوده که تاکنون در حدود 10 میلیارد تومان آن هزینه شده است و این در حالی است که حدود 800 میلیون تومان از این هزینه صرف رفع معارض های تاسیساتی این پروژه شده است.

وی در توضیح این معارض ها ، گفت: یکی از دلایلی که باعث به تعویق افتادن دو ماهه این پروژه شد وضعیت آبهای سطحی شهر تهران بود که در منطقه 20 جمع می شد ودر همین راستا ابتدا ما باید این مشکل را حل کرده و سپس پروژه را ادامه می دادیم.

به گفته دنیامالی ، محور آزادگان همچنان از لحاظ استاندارد نیاز به تقویت بیشتر دارد و این در حالی است که تجهیز این محور به سیستمهای روشنایی به منظور کاهش سوانح و تسهیل در تردد شهروندان ضروری است.

کد خبر 4343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز