مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

 همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح بخشی از خط ۶ در فروردین امسال با حضور رئیس جمهور خبر داد.

هاشمي

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی در پایان یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران  گفت: به دلیل برگزاری جلسه هم‌اندیشی صبح یک‌شنبه ۱۹ اسفند با حضور شهردار تهران صحن کمی با تاخیر آغاز شد. راه اندازی بخش جدید خط هفت تا میدان صنعت موضوعی بود که بحث شد و قرار شد تا بخشی از خط ۶ مترو تهران در فروردین امسال با حضور رئیس‌جمهور روحانی افتتاح شود و ظاهراً به دلیل مشغله‌های زیاد، ایشان برای قبل از سال نو وقت نداشتند. البته قطارها رفت و آمد خود را تا افتتاح رسمی انجام می‌دهند.

او افزود: در ابتدای جلسه اعتراض هیات تطبیق فرمانداری درباره برنامه سوم توسعه مورد بحث قرار گرفت که با توجه به تاخیر در ارایه ایرادها و همچنین کلی و مبهم بودن آن‌ها اعضای شورای شهر آن را وارد ندانسته و رای دادند تا از دستور جلسه خارح شود. ما هم همین موضوع را به هیات تطبیق اعلام خواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به دیگر دستور جلسات شورای شهر تهران، تصریح کرد: موضوع نام‌گذاری برخی از معابر و خیابان‌ها دستور جلسه دیگری بود که بررسی و در نهایت تصویب شد. همچنین پرونده ۱۰ پلاک ثبتی مبنی بر باغ بودن یا نبودن از سوی اعضا بررسی شد.

او با اشاره به رد لایحه یکپارچه‌سازی امداد و نجات در شهر تهران، گفت: این لایحه تصویب نشد، زیرا بر اساس مصوبه قبلی شورای شهر مربوط به سال ۹۳ و مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران باید نسبت به ارایه لایحه یکپارچه‌سازی جدید اقدام کند.

هاشمی ادامه داد: کارخانه سیمان ری واقع در شهرری موضوع دیگری بود که درباره آن بحث شد. این کارخانه مدت زیادی است که فعالیت نمی کند و تصمیم بر این بود تا آنجا به موزه صنعتی و سیمان تبدیل شود، اما چون ملک متعلق به دولت است شهردار باید در این باره با دولت به توافق برسد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینک‌ه موضوع انتصاب های شهردار در ۱۰۰ روز گذشته بحث دیگری بود که در جلسه هم اندیشی به آن پرداخته شد، گفت: شهردار درباره انتصابات گذشته و اخیر درباره برج میلاد و سازمان ورزش و انتصاب هایی که در آینده خواهد داشت، توضیحاتی را مطرح کرد.

او گفت: موضوع بررسی مصوبه برج‌باغ‌ها بدون حضور شهردار برگزار شد، عنوان کرد: اعضا هر کدام بازتاب این موضوع را در رسانه‌ها مطرح کردند و تصمیم بر این شد تا در این زمینه برای مردم روشنگری شود.

یکی از خبرنگاران از هاشمی پرسید اخبار حاکی از آن است که در نشست هم‌اندیشی صبح امروز سخنگوی شواری شهر از سمت سخنگویی استعفا داده که هاشمی این موضوع را تکذیب کرد.

کد خبر 434257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha