همشهری آنلاین: بیل شاین، مدیر ارتباطات کاخ سفید و معاون رئیس دفتر ترامپ استعفا کرد. استعفای شاین زمانی صورت گرفته که بحث‌ پیرامون حمایت‌های شبکه خبری فاکس از دونالد ترامپ داغ شده است.

بیل شاین

به گزارش یورونیوز، شمار همکاران ترامپ که تصمیم به ترک کاخ سفید گرفته و یا اخراج شده‌اند هم‌چنان افزایش می‌یابد. پس از شان اسپایسر، مایک دابکی، آنتونی اسکاراموچی، هوپ هیکس، (مدیران پیشین ارتباطات کاخ سفید) راینس پریبس، جان کلی، استیو بنن، جیمز متیس (وزیر دفاع) رایان زینک (وزیر کشور)، جف سشنز (وزیر دادگستری) و نیکی هیلی (سفیر ایالات متحده در سازمان ملل) اکنون نوبت به بیل شاین، مدیر ارتباط کاخ سفید و معاون رئیس دفتر ترامپ رسیده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه ۱۷ اسفند (۸ مارس)، اعلام کرد که شاین پس از هشت ماه خدمت در کاخ سفید، از مقام‌های خود استعفا کرده است. به گفته سندرز رئیس جمهور تقاضای استعفای شاین را پذیرفته است.

قرار است که شاین در انتخابات آینده ریاست جمهوری در تیم ترامپ نقش برجسته‌ای داشته باشد.

بیل شاین گفته است که همکاری با ترامپ "پربارترین تجربه زندگی" او بوده است.

ترامپ هم از خدمات "پرارزش" شاین قدردانی کرد و گفت، خرسند است از اینکه با شاین در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰ همکاری خواهد کرد.

شاین  پیش از ورود به مرکز قدرت ایالات متحده یکی از مدیران اجرایی شبکه خبری فاکس نیوز بود.

چندی پیش مجله "نیویورکر" گزارش مفصلی در باره روابط رئیس جمهور و شبکه فاکس نیوز منتشر کرد. در این گزارش آمده است که این شبکه خبری در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ از انتشار گزارشی پیرامون روابط جنسی ترامپ با "استورمی دانیلز"، بازیگر فیلم‌های پورنو، خودداری کرده است.

"نیویورکر" نوشت که یک خبرنگار زن فاکس نیوز در باره روابط ترامپ و دانیلز گزارشی تهیه کرده بود اما مسئولان این شبکه از پخش آن خودداری کردند.

روپرت مرداک، سلطان رسانه‌ای و سهام‌دار اصلی فاکس نیوز در مبارزات انتخاباتی از ترامپ طرفداری می‌کرد.

گزارش "نیویورکر" باعث شد که سران حزب دموکرات تصمیم بگیرند، از پخش فعالیت‌های انتخاباتی خود در فاکس نیوز خودداری کنند.

البته فاکس نیوز در رابطه با رسوائی‌های جنسی بارها در مرکز توجه عموم بوده است. مدیر پیشین این شبکه، راجر ایلز، به اتهام آزار جنسی زیر فشار قرار گرفت و ناچار به استعفا شد. جانشین او بیل شاین بود. شاین نیز پس از مدتی ناچار به کناره‌گیری شد، زیرا آزارهای جنسی در فاکس نیوز را لاپوشانی کرده بود.

کد خبر 434140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha