همشهری آنلاین: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت میراث فرهنگی با بودجه اندک ، با این حجم از گستردگی فرهنگی- تاریخی در کشور، با همت والا تلاش می‌کنند تا هویت تاریخی کشور را به مردم و جهانیان معرفی کنند.

علی اصغر مونسان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در شانزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران با بیان اینکه در همه امور به دنبال نو شدن و طرح موضوعات جدید هستیم گفت: دراین میان اما باستان شناسی حوزه ای است که به قدیم می‌پردازد و در فرهنگ کاوش می‌کند.

مونسان به دنبال هویت تاریخی بودن را افتخار دانست و تصریح کرد :یکی از ویژگی هایی که این بخش دارد این است که هرچه قدمت فرهنگی ما بیشتر باشد افتخار بیشتری نصیب ما می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایران را کشوری با قدمت تاریخی فراوان خواند که در طول تاریخ تمدن ساز بوده و همیشه اثرات مثبت داشته است وگفت: ایرانیان همواره در طول تاریخ نقش اثر گذار داشته‌اند.

او تأکید کرد: در چنین کشوری باستان شناسی یک حوزه مهم به حساب می‌آید و باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

معاون رییس جمهوری افزود: خوشبختانه همکاران ما در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت میراث فرهنگی ، با بودجه اندک و با این حجم از گستردگی فرهنگی- تاریخی در کشور، تلاش می کنند تا هویت تاریخی کشور را به مردم و جهانیان معرفی و آثار تاریخی را مرمت و احیا کنند و به موشکافی ریشه های تاریخی تمدن ایران بپردازند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه مردم ایران همواره در طول تاریخ اثر گذار بوده‌اند تصریح کرد: همواره ملتی بوده ایم که با دوستی و مودت با همسایگان زندگی کرده ایم و اقداماتی را انجام داده‌ایم که در طول تاریخ مایه مباهات و فخر ما در دنیا است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نگاه ناپسند تمدن‌های تاریخی در قرون گذشته در موضو عات مختلف از جمله نگاه آن ها به نقش زن و حضور بانوان گفت: در حالی که در قرون گذشته تمدن‌های مختلف نگاه منفی به نقش زن داشته اند، بانوان ایرانی نقش‌های مدیریتی را ایفا می‌کرده‌اند.

وی با تأکید بر انجام فعالیت های جدید در حوزه باستان شناسی و پژوهشگاه تصریح کرد :باید تلاش کنیم با همکاری آموزش و پرورش موضوعات مرتبط با باستان شناسی به دانش آموزان به خوبی منتقل شده و در کتب درسی گنجانده شود.

او گفت: همچنین باید در پژوهشکده باستان‌شناسی کتاب‌هایی برای نسل جوان و متناسب با سن آن‌ها تهیه شود و نمایشگاه هایی از این دست عامه پسندتر شوند.

مونسان در پایان بر نشر فرهنگ بازدید از موزه‌ها به نحوی که بازدید از موزه‌ها در برنامه خانواده‌ها قرار گیرد از افزایش تعداد موزه ها در سطح کشور ابراز خرسندی کرد.

کد خبر 433801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha