دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخشی از فسیل پوست یک دایناسور که ۱۵۰ سال پیش کشف شده بود در کنار دیگر آثار به جا مانده از دایناسورها در موزه «ترینگ» بریتانیا برای بار اول به نمایش گذاشته شده است.

ميراث طبيعي

به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی، این فسیل پوست دایناسور «haestasaurus» که در کنار ۱۵ اثر به جا مانده از دیگر دایناسورها در موزه تاریخ طبیعت «ترینگ» واقع در «هرتفوردشر» بریتانیا حضور دارد، پس از آنکه در اواسط قرن نوزدهم میلادی کشف شدند، برای اولین بار به نمایش عموم گذاشته می‌شوند.

به گفته این موزه فسیل به جا مانده از پوست این دایناسور برای اویلن بار این ایده را به مردم می‌دهد که ظاهر بیرونی دایناسورها به چه شکل بوده است.

از دیگر آثاری که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد، به استخوان‌های دایناسور «ایگوآنودون» نیز می‌توان اشاره کرد.

پروفسور «پائول برت»، محقق دایناسور این موزه بیان کرد: «این یافته‌ها با استقبال چشمگیر مردم رو به رو شدند. شاید این آثار برای بار اول باشد که در بریتانیا به نمایش گذاشته می‌شوند اما اطمینان داریم که هرگز از خاطرات فراموش نخواهند شد.»

بنا بر اعلامموزه «ترینگ»، فسیل پوستی که در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود، یکی از تنها سه اثری است که تاکنون از دایناسور «haestasaurus» کشف شده است.

پروفسور «‌برت» افزود: «ما شاهد اثر به جا مانده از پوست این دایناسور بر روی سنگ‌هایی هستیم که آن را پس از مرگش احاطه کرده بودند. برای اولین بار است که تصوری درباره شکل بیرونی این جانوران ارائه شده چرا که پیش از این تنها شاهد استخوان‌های به جا مانده از دایناسورها بوده‌ایم»

این آثار در سال ۱۸۵۲ «گیدئون مانتل» کشف شدند و مجموعه آثار او پس از درگذشتش به موزه تاریخ طبیعت «‌ترینگ» منتقل شد.

کد خبر 436628

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha