دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها تن در انجامنا پایتخت چاد بنا به اعلام پزشکان بدون مرز، مجروح شده‌اند

خبرگزاری سوئیس از پاریس گزارش داد، این سازمان یکشنبه 14 بهمن در فرانسه اعلام کرد، بیشتر مجروحان را غیرنظامیانی تشکیل می‌دهند که هدف گلوله‌های سرگردان قرار گرفته‌اند.

هزاران شورشی و سرباز دولتی در انجامنا در حال نبرد برای در اختیار گرفتن کنترل پایتخت هستند. آنگونه که یکی از کارکنان هتل نزدیک به کاخ ریاست جمهوری چاد خبر داد، بیشتر درگیری‌ها در محدوده حوالی این کاخ متمرکز شده است.

این نبردها با تسلیحات سنگین صورت می‌گیرد. حتی در این درگیری‌ها از بالگرد نیز استفاده شده است. شایعات حاکی از آن است که ادریس دیبای (Idriss Deby)، رییس جمهور چاد در کاخ باقی مانده و تلاش می‌کند شورشیان را با نیروهایش از آنجا بیرون کند.

در همین حال اروه مورین (Hervé Morin)، وزیر دفاع فرانسه به شبکه رادیویی «یوروپ 1» گفت فرمانده ارشد نیروهای دیبای احتمالا در این درگیری‌ها کشته شده است.

ارتش فرانسه تا کنون بیش از 500 خارجی را از این کشور آفریقای مرکزی خارج کرده است. وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد، 217 فرانسوی و 297 تبعه کشورهای دیگر از انجامنا به لیبرویل (Libreville) در گابون پرواز کردند. 400 تن دیگر هم منتظر خروج از چاد هستند.

مقامات کامرون هم اعلام کردند هزاران تبعه چادی و خارجی از طریق مرزهای شمالی به این کشور همسایه گریخته‌اند. در میان آوارگان دیپلمات‌های خارجی نیز دیده می‌شوند.

کد خبر 43378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز