پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: راپسودی بوهمی (Bohemian Rhapsody) در اسکار 2019 در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شده است.

راپسودی بوهمی

راپسودی بوهمی در هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر مرد فیلم درام (برای ملک) نامزد دریافت جایزه شده بود که توانست هردو جایزه را بدست آورد. اکنون در نود و یکمین دوره جوایز اسکار، این فیلم فیلم در پنج رشته بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

راپسودی بوهمی یا حماسه کولی یک فیلم آمریکایی در سبک زندگینامه‌ای به کارگردانی برایان سینگر ودکستر فلچر و نویسندگی آنتونی مک‌کارتن است.که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. رامی ملک در این فیلم در نقش رهبر گروه کوئین، یعنی فردی مرکوری ظاهر شده‌است. فیلم حوادثی را که در طی سال‌های ۷۰ تا اوایل دهه ۹۰ برای مرکوری و گروه کوئین رخ داد را به تصویر می‌کشد. به غیر از ملک، مایک مایرز، بن هاردی، جوزف مازلو، تام هولندر و گیلیام لی نیز در فیلم ایفای نقش کرده‌اند. برایان می و راجر تیلور که دو نفر از اعضای گروه کوئین بودند، در ساخت فیلم و به خصوص سکانس‌های مربوط به اجرای کنسرت با سازندگان فیلم همکاری کردند.

راپسودی بوهمی در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸ در انگلستان و ۲ نوامبر در آمریکا به صورت سراسری اکران شد. فیلم، نقدها و نظرات متوسط و دوگانه‌ای دریافت کرد. منتقدان نسبت به شخصیت پردازی مرکوری و خصوصاً بحث گرایش جنسی او، بعضی از اشتباهات تاریخی و همچنین نحوه پرداخت به دیگر اعضای گروه انتقاد داشتند اما بازی ملک در نقش مرکوری با تحسین جهانی و ستایش تماشاگران و منتقدان همراه بود. راپسودی بوهمی عملکرد بسیار خوبی در گیشه داشت. فیلم تاکنون ۸۵۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است در حالی که تنها ۵۰ میلیون دلار بودجه ساختش بوده که آن را تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم در ژانرهای زندگینامه‌ای و درام تاریخ سینما می‌کند. راپسودی بوهمی تا به اینجا هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸ و پرفروش‌ترین فیلم غیر ابرقهرمانی و غیر انیمیشنی در این سال است.

رامی مالک نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد

شناسنامه فیلم:

کارگردان :برایان سینگر/دکستر فلچر

تهیه‌کننده:گراهام کینگ/جیم بچ

نویسنده:آنتونی مک‌کارتن/فیلم‌نامه‌نویس:آنتونی مک‌کارتن وپیتر مورگان

بازیگران :رامی ملک/مایک مایرز//لوسی بوینتون/جوزف مازلو

موسیقی :جان آتمن

فیلم‌برداری : نیوتون توماس سیگل

تدوین :جان آتمن

زمان فیلم:۱۳۴ دقیقه

بودجه۵۲ میلیون دلار

گیشه:۸۵۴٫۳ میلیون دلار

کد خبر 432455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha