جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین ساخته بردلی کوپر یا عنوان ستاره‌ای متولد شده (A Star Is Born) در اسکار ۲۰۱۹ در ۸ بخش نامزد دریافت جایزه شده است.

ستاره اي متولد شده

ستاره‌ای متولد شده یک اثر اقتباسی از کتاب و فیلمی به همین عنوان نوشته ویلیام ولمن در سال ۱۹۳۷ است. در آن سال فردریک مارچ مشهور و جنت گینور نقش‌های اصلی را بازی کردند و این فیلم موزیکال در گیشه و اسکار آن سال بسیار موفق ظاهر شد. در سال ۱۹۵۴ این فیلم مجددا  با بازی جودی گارلند و جیمز میسون ساخته شد و بازهم مورد اقبال قرار گرفت و حالا در سومین اقتباس از این اثر کلاسیک بردلی کوپر در اولین تجربه کارگردانی خود با همکاری لیدی گاگا یک درام موزیکال عامه پسند را سروشکل داده است.

داستان ستاره‌ای متولد شده در باره جکسون (بردلی کوپر) خواننده مشهوری است که از مشکل اعتیاد به الکل و مواد مخدر رنج می‌برد. او در یک کافه با خواننده گمنامی به نام آلی (لیدی گاگا) آشنا می‌شود و او را تشویق می‌کند که به عنوان ترانه ساز و خواننده همراه با او همراهی کند. آلی ابتدا از این کار سرباز می‌زند ولی به مرور تشویق می‌شود و در مدتی کوتاه به خواننده ای بسیار معروف بدل می‌شود. آلی و جکسون عاشق همدیگر می‌شود و در مراسمی بسیار ساده ازدواج می‌کنند اما مشکل اعتیاد جکسون وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.

ستاره‌ای متولد می شود در اسکار ۲۰۱۹ در هشت بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد نامزد دریافت جایزه شده است.

لیدی گاگا و بردلی کوپر
  • شناسنامه فیلم

بازیگران: بردلی کوپر؛ لیدی گاگا، سام الیوت، اندرو دایس کلی

فیلمنامه: بردلی کوپر؛ اریک راث، ویل فترز

مدیر فیلمبرداری: متیو لیباتیک

محصول آمریکا ۲۰۱۸

بودجه: ۴۰ میلیون دلار

فروش: ۴۲۰ میلیون دلار

کد خبر 431765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha