چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

علی‌الله‌سلیمی-دبیرتحریریه:آموزش صحیح اصول مهارتی و شهروندی، از مؤلفه‌های اصلی طرح‌های توسعه‌ای در جوامع امروزی است که نقش تعیین‌کننده‌ای در تربیت نسل‌های متمادی دارد.

علی‌الله‌سلیمی/دبیرتحریریه

در این میان، مراکز آموزشی و تربیتی به‌ویژه در مجموعه عظیم آموزش و پرورش، به‌عنوان کلیدی‌ترین نهاد آموزشی برای توسعه همه جانبه به شمار می‌رود و نقش مؤثری در شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی به‌ویژه در بخش نخبه‌های علمی و فرهنگی دارد. چراکه در پرتو آموزش است که انسان‌ها متحول می‌شوند. همچنین برپایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

این رویکرد در محله‌های شرقی تهران هم با اجرای ایده‌های نوین آموزشی در مدارس متعدد پیگیری می‌شود و تا به حال نتایج رضایتمندی هم در پی داشته است. از کسب موفقیت رتبه یک کنکور علوم انسانی گرفته تا کسب رتبه اول المپیاد ادبی که اینها تنها بخشی از این دستاوردهای علمی و فرهنگی در بین محصلان محدوده شرق تهران محسوب می‌شود. آموزش مقوله فراگیری است و جوانب مختلف علمی و مهم‌تر از آن نحوه زندگی صحیح را در بر می‌گیرد و این از ویژگی‌های آموزش‌های نوین در شرایط امروزی است. 

کد خبر 432401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha