همشهری آنلاین: میدان بازسازی شده آزادی تهران پس از هشت ماه کار عمرانی، جمعه شب 12 بهمن در مراسمی با حضور مسوولان شهری تهران به بهره برداری رسید و جلوه خاصی به پایتخت بخشید

به گزارش ایرنا، میدان آزادی تهران از اردیبهشت ماه امسال به منظور انجام تعمیرات اساسی در بخش‌های ساختمان برج، پایه‌ها، عایق‌بندی، فضای سبز، تاسیسات مکانیکی موزه‌ها، راه پله‌های محوطه مرکزی، شبکه آبیاری و آبرسانی و نورپردازی به روی شهروندان تهرانی بسته شده بود.

این میدان عصر روز جمعه در سالروز ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن اسلامی با انجام بهسازی‌های اساسی شهرداری منطقه ‪ ۹‬تهران و سازمان زیباسازی شهر تهران به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در سخنانی با بیان اینکه میدان آزادی در بیش از ‪ ۸۰‬نقطه دارای مشکل اساسی بود، تصریح کرد: برای بهسازی، نگهداری و عایق کاری میدان آزادی باید اقدامات اساسی صورت می‌گرفت که با نظر کارشناسان این کار به طور اصولی انجام شد.

حجت الله ملاصالحی بابیان اینکه سیستم دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اصلاح و سیستم پیشرفته آبیاری در این میدان نصب شد، گفت: امکانات نورپردازی و مبلمان میدان آزادی که طراحی شده بود نیز در حال نصب نهایی است.

وی با اشاره به هزینه انجام شده از سوی شهرداری تهران در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: در ابتدای کار ‪ ۴۰‬میلیارد ریال هزینه برای اتمام این طرح پیش بینی شده بود که با توجه به مشکلات اساسی موجود در برج این مبلغ به بیش از ‪ ۱۰۰‬میلیارد ریال رسید.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه میدان آزادی نمادی از افتخارات و پیروزی‌های بزرگ تاریخ ایران اسلامی است، گفت: این میدان زمانی ساخته شد که قرار بود مایه افتخار طاغوت شود اما به‌خواست خداوند مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی درروزهای پرخاطره انقلاب شد.

وی با تقدیر از تلاش‌های مسوولان شهرداری منطقه ‪ ۹‬و سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: البته هنوز کار بهسازی برج به پایان نرسیده و پس از برگزاری مراسم یوم الله ‪ ۲۲‬بهمن فاز دوم این طرح در بهسازی ساختمان فنی برج نیز انجام خواهد شد.

کد خبر 43229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز